Salam...
La ni aku duk excited giler ngn 1 movie ni...
Aku tak patut perkenalkan movie ni kpd mana2 rakyat Malaysia pun krn budaya dan akhlak yg ditonjolkan sgt tak sesuai ngn budaya kite, apatah lagi agama kiter...
Tp versi movie ni dh kira cukup bersih la, kalo dibandingkan dgn komiknya yg confirm kene banned trus dr memasuki Malaysia...
Citer ni ttg sorg budak baik yg berbakat main gitar n wat lagu, pi bandar sbb nk jd penyanyi berkumpulan yg ala2 cam A to Z. Lps audition dier trus dpt sain kontrak. Tp konsep music yg dier dpt ni berbeza dgn yg dier nk. Dlm taknak2 tu dier trima gak sbb nk jadikan sbg batu loncatan. Tp lama2 dier dh makin terperangkap dgn keputusannya sndri. Lg plk awek yg dier minat ni mmg tak suka lgsung ngn konsep music dier ni. Lama2 dier sedar yg byk jiwa tlah rosak disebabkn oleh musicnya. Time dekat2 nk bertanding, dier pi lari ke kmpg halamannya. Kt kmpg, bru dier sedar, adik dier sndri pn dh rosak gara2 terlalu fanatik dgn lagu yg dier gubah. Dier pn wat kptusan utk bertanggungjawab...
Citer ni tak byk msg yg nk disampaikan. Tapi aku tabik spring kt pelakon utamanya, Ken'ichi Matsuyama krn lakonannya mmg hebat sgt2 (ditambah pulak dgn wajah yg kacak menawan hatiku...). AKu tgk citer ni pn, asyik gelak tak abes2....
Hahaha...
Trailer dier aku x dpt upload...
Mybe mslah connection kot...
Next time ek...
Wassalam...
P/S : Dpt pn upload... Enjoy...
Showing posts with label Otaku. Show all posts
Showing posts with label Otaku. Show all posts
The Nameless Monster
Salam...








Ni adalah petikan dari manga kegemaran aku, "Monster" yg ditulis dan dilukis oleh Naoki Urasawa, salah seorang mangaka terhebat di Jepun... Citer ni agak pelik dan sesuai utk manusia yg berfikiran kritis sepertiku saja...
Huhu...
Monster ni kisah tentang doktor pakar bedah, Dr Tenma yg pernah selamatkan sorang budak lelaki yg kena tembak kat kepala masa kecik dulu. Bertahun2 kemudian, satu pembunuhan telah berlaku di hospital dan satu2nya suspek ialah Dr Tenma sbb die sorg je ader kt situ pd mlm tersebut. Mati2 Dr Tenma tak ngaku dan berkelakuan pelik lalu jadilah pelarian. Dia kata dia tahu siapa pembunuh tu dan nk pi cari.
Dlm perjalanan mencari tu la (yg lama giler, jenuh membacanya) satu demi satu karakter muncul, dan misteri demi misteri mulai timbul dan kesemua misteri ni berpunca dari penulis buku citer kanak-kanak "The Nameless Monster".
Siapakah penulis buku itu? Apakah kaitannya dengan pembunuhan di hospital tersebut? Dapatkah Dr Tenma mencari pembunuh sebenar dan membersihkan semula nama baiknya? (Cewah, lebih2 lak aku ni...)
Ha..... sape2 yg berfikiran kritis sepertiku bleh la membacanya di dalam komik KREKO, atau cari je komik online. Kt sini aku leh suggest onemanga.com jer (sbb site ni je yg aku biase lepak)...





Ni aku selitkan jgk lukisan cantik Urasawa Sensei. Fuh, mmg cantik giler la. Igt senang nk lukis camni? Tgh2 duk baca tu seolah2 gambonyer gerak2 dan ekspresi muka pun memang tepat!
Setakat ni aku tak jumpa lagi mangaka lain yg dapat lukis sedetail dier. Maybe dr segi angle dan expression, aku leh bg kredit yg lebih kurang sama pd Takeshi Obata. Tp dari segi variation of character
(face, expression,personality) Urasawa Sensei mmg master....
Pulak tu genre dorg pn berbeza. Obata sensei lukis Shonen sedangkan Urasawa Sensei lukis seinen manga...
Apapun skrg aku tgh layan citer Gantz...
P/S: Aku dh usaha cari lakaran Urasawa sensei tp semuanya copyright protected. So, aku amik ape yg ader je la ek.
Salam...








Ni adalah petikan dari manga kegemaran aku, "Monster" yg ditulis dan dilukis oleh Naoki Urasawa, salah seorang mangaka terhebat di Jepun... Citer ni agak pelik dan sesuai utk manusia yg berfikiran kritis sepertiku saja...
Huhu...
Monster ni kisah tentang doktor pakar bedah, Dr Tenma yg pernah selamatkan sorang budak lelaki yg kena tembak kat kepala masa kecik dulu. Bertahun2 kemudian, satu pembunuhan telah berlaku di hospital dan satu2nya suspek ialah Dr Tenma sbb die sorg je ader kt situ pd mlm tersebut. Mati2 Dr Tenma tak ngaku dan berkelakuan pelik lalu jadilah pelarian. Dia kata dia tahu siapa pembunuh tu dan nk pi cari.
Dlm perjalanan mencari tu la (yg lama giler, jenuh membacanya) satu demi satu karakter muncul, dan misteri demi misteri mulai timbul dan kesemua misteri ni berpunca dari penulis buku citer kanak-kanak "The Nameless Monster".
Siapakah penulis buku itu? Apakah kaitannya dengan pembunuhan di hospital tersebut? Dapatkah Dr Tenma mencari pembunuh sebenar dan membersihkan semula nama baiknya? (Cewah, lebih2 lak aku ni...)
Ha..... sape2 yg berfikiran kritis sepertiku bleh la membacanya di dalam komik KREKO, atau cari je komik online. Kt sini aku leh suggest onemanga.com jer (sbb site ni je yg aku biase lepak)...


Ni aku selitkan jgk lukisan cantik Urasawa Sensei. Fuh, mmg cantik giler la. Igt senang nk lukis camni? Tgh2 duk baca tu seolah2 gambonyer gerak2 dan ekspresi muka pun memang tepat!
Setakat ni aku tak jumpa lagi mangaka lain yg dapat lukis sedetail dier. Maybe dr segi angle dan expression, aku leh bg kredit yg lebih kurang sama pd Takeshi Obata. Tp dari segi variation of character
(face, expression,personality) Urasawa Sensei mmg master....
Pulak tu genre dorg pn berbeza. Obata sensei lukis Shonen sedangkan Urasawa Sensei lukis seinen manga...
Apapun skrg aku tgh layan citer Gantz...
P/S: Aku dh usaha cari lakaran Urasawa sensei tp semuanya copyright protected. So, aku amik ape yg ader je la ek.
Salam...
Subscribe to:
Posts (Atom)