Langit Pun Penat JUgak Tau!

Salam...

Bakal menantu bos tetibe bagi satu idea yang bernas...
"Apa kata akak try ngn Abang Zack...
Ye la Abang Zack dah lama solo... Akak pulak tengah mencari..." (Bila masa pulak aku mencari?)
"Lagipun Abang Zack selalu mengadu kat orang yang dia sunyi, makan minum die takde siapa jaga... Sian dier, kak..."
Adoi, macam drama Melayu jer...
Aku pulak dengan kejamnyer kata, "Taknak..."
Die dengan bengongnyer tanyer, "Kenapa?"
Adoi... susahnya soalan "kenapa?" nih....

"Sebab arah tuju kitorang berbeza..." jawab aku...
"Berbeza macam mana tu, kak?"
Adoi.... Penat la aku kalo 400 org macam ni...

Sebenarnya aku tidak tertarik secara seksual terhadapnyer...
Ha.. kan senang jawab macam tu...
Tapi orang kampung ni kalo aku jawab gitu dier pikir laen plk...
Padahal maksudku tarikan seksual ialah tarikan antara lelaki ngn pempuan...
Bukan tarikan utk melakukan hubungan seks...
Malas la nak elaborate...

Tiap2 hari aku kene muhasabah diri dan pujuk diri aku...
Bila emosi dah stabil, tetibe muncul pulak org yg mempertikaikan tentang perkahwinan dan umurku...
Bila aku borak ngn suami org (ye la kan, dah nama kedai runcit mesti la ader org tua yg gurau2...) ader la org pandang aku semacam...
Macam la aku nak ngorat suma suami org...
Adoi,.. tak larat la nak layan manusia....
Betul2 tak larat....

Paling tak tahan bila bos cakap, "Langit tak boleh abaikan soal perkahwinan. Wlaupun jodoh ditangan Tuhan, tapi kita kena fikir faktor umor jgk. Kita nak juga dibelai, disentuh..."
Adoi.... aku tak tahan btul ayat tu....
Memang la aku nak dibelai, tapi takyah la cakap direct...
Merah muka aku...
Skrg bos dah pegi haji, dia kata nak doakan aku dapat jodoh cepat....
Aku ni dah macam desperate housewife nampaknyer...

Tapi bila pikir balik, aku lebih suka sendiri...
Takde org nak arah, takder org nak suruh...
Macam hepi jer...
Wlaupun kadang2 terdetik rasa sunyi, tapi bile ader pakwe rasa rimas pun ader jugak...
Nak2 yg asyik nak gayut yg ke arah kelucahan... tapi ajak kawin taknak...
Nak sedap jer... Tanggungjawab taknak...
Lelaki zaman sekarang.....

Allahualam...

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers