Kawen...

SAlam..

Isnin lepas (3 Sept 2012) keluarga pakwe aku mai merisik....
Sejuk tangan...

Dan probably ujung bulan ni aku akan bertunang dan akhir bulan January 2013 bernikah... Amin....

Sebenarnya aku nk share hal ni kat blog lagi satu (sebab dah sebati ngn blog tu) tapi pakwe aku follow la blog tu... Hampeh tul...
Karang di abaca plk isi hati aku...  malu la... Hohohoho....

Erm... Tulis kat sini pun ok...

Untuk tunang n wedding ni aku nak sgt wat semenya handmade...
Bermula dari pelamin, hantaran, bekas telur ut k tetamu, doorgift from ibu dan ayah; da apa2 je la...
Seme nak wat handmade...

Tapi bila ingat balik kalo jadi wat bulan 1 ni, aku cuma ada 4 bulanje nk prepare seme.. Camana ni...?

Tadi akuborak2 ngn dia kat tepon dan dia cakap, beli je la kat kedai.. Wat simple2 je takyah byk fikir...
Alaaaaaaaaa!!!
Tak bestnyer.... :(

Mayne dia takmo aku penat tapi kan wedding ni sekali je kan...
Aku nak la wat ikot kehendak dan kepuasan hati...

Aku ingat takmo bgtau dia...
Aku nak try sedaya upaya wat semenye handmade.. Hohohohoo..
Kecuali bunga telur sebab aku tak suka buat bunga...

So apa kita nak wat sekarang...?
Ok, pasal bertunang dlu...

BERTUNANG...

1. Kaler - kuning coklat..
2. Tema - bunga @ buttons - nnti decide
3. Baju - ibu jahit - kain dah ada - settle
4. Hantaran
    - por - kene beli.. :(
    - alas por - satin kuning corak coklat
    - decorate hantaran - bunga@ buttons
    - pelamin kecik - background coklat, awan kuning, tepi kuning
    - kusyen aku duduk - coklat - mana tau kot2 nak letak kerusi cam adik aku dulu...

Hari BESAR
1. Kaler - coklat, cream, putih
2. Tema - belom pikir lagi.,..
3. KAd jemputan - design tiket - mgkin wat sendiri n print kat kedai.. Aku nak kertas yg cam coklat2 tu tp xtau la ada ke tak kat kedai tu... Nnti check
3. Bekas telur - uncang handmade
4. Doorgift ibu n ayah - belom pikir lg
5. Guestbook - belom pikir
6. Bunga pin yg pakai kat baju tu - belom pikir...

Hal kenduri ayah akan uruskan.. Lagipun dia tukang masa kenduri kawen family nijadi takde masalah la pasal kenduri tu nanti.. InsyaAllah...

DAn satu je yg aku alergic sket...
Bese kat kalo kawen mesti seme benda guna kain berkilat cam satin dan organza..
Dan hiasan pun akan guna bunga yg crowd juga dgn kain satinm n organza...
Seriously aku tak suka...
Seme tu wat aku rasa semak je...

HArap2 kali ni takde org suruh aku wat camtu...
Kalo bole aku nk guna belacu, cotton dan felt...

harap2 menjadi...
Amin ,....

Wassalam...

P/S: Bertunang probably ujung bulan ni tau.. Dalam 30hb.. Korang rasa sempat atk.. Stau apa pun tak buat lagi ni... T___T

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers