Apek gatal?

Salam...

Dah lama tak update blog dan tak mengaktifkan diri di alam maya ni. Bukan tak mau, coverage CELCOM BROADBAND kt area ni sgt teruk. Nk buka 1 page pn sempat tanak nasik siap mkn tambah sepinggan lg...

Huhu... Sesuatu telah berlaku semalam...
Tgh aku duk jadi org suruhan kt mini market ni, ada lori mai angkat beras. Pemandunya tu (cina) ternampak salesman cina yg tgh tggu payment dr kerani tu, lalu tegurla mereka sesama sndri (cam dh kenal lama kot). Yg peliknye dorang ni cakap bahasa Melayu dlm pelat cina.
Aik, kenapa dua org cina cakap bahasa melayu...?


Lalu aku ditugaskn check beras yg smpai tu...
Siap je die angkat beras (die sorg angkat sekali 5 beg beras 10 kg tau...) inilah dialog kami...

Dia : Saya letak sini boleh?
Aku : Boleh, letak je mana2 kosong. Aik? Ni bocor satu... (aku ternampak beras cam jatuh je)
Dia : Tada la.. Mana ada bocor... Aduh, (sambil pegang bahu kirinya).... penat...
Aku : Penatkan, hari2 angkat beras byk2... (mcm la tau sgt. Saje je layan borak)
(Aku pn kira ler beras yg sepatutnya ada 52 beg tu..)

Aku : (Lepas abes kira, aku p tanya plk)
Cukupkan?
Dia : Mana saya tau. Awak yg kira...
(Aku pun kira sekali lagi..)
Aku : OK, cukup. cop sini yer?
Dia : Ya, nanti awak taruk nombor telefon sekali...
(Aku pn terkedu... Aik, apek gatal ni!)
Aku : Mana boleh, nanti abang marah...
Dia : Abang ke, abah?
Aku : Abang la... Abah tak marah...
Dia : Awak sudah kahwin? Alhamdulillah....
(Aku terkedu utk kali keduanya..)

Aku : Awak bukan cina ke? (ape lak? patutnya tanya "awak bukan Buddhist ke?")
Dia : (geleng kepala) Baba Nyonya...
Aku : Baba Nyonya Islam?
Dia : (angguk)
Aku : Awak belum kawin lagi ke? (Aik, apsal plk aku tanya soklan ni?)
Dia : Belum. Saya tgh cari ni. Perempuan Melayu.... Nk cari perempuan Melayu... (dua kali dia sebut tu dan suara pn ditekankan..)
Aku : Takkan takde gf?
Dia : Tada... Miskin, duit tada. Tada sapa mau...
Aku : Keje kuat takkan takde duit...

(Tetibe sorg staff panggil nama aku n tanya sumhting ttg cashier...
Sejurus kemudian staff tu pergi dan aku pn copkan delivery form tu)

Dia : Langit... bagi nombor telefon skali...
Aku : (buat2 tak dengar walhal aku berbelah bagi nk bg ke taknak..)
Dia : Langit....
Aku : Aik, awak tau nama saya...? Nah, dh cop, dh sain...
Dia: OK, trima ksih... Assalamualaikum...
Aku : Waalaikumsalam....

P/S: Smpai skrg aku nyesal tak bg no phon...
Dan hati kecilku merindui lelaki itu....

Kalo lelaki Baba Nyonya tersebut yg deliver beras Sakura kt area Melaka ni baca blog ku yg sgt la tak glamernyer ni, sila la mai lg ke kedai tersebut n minta nombor telefonku skali lg.
Nescaya akan kuberikan kepadamu...

Huhuhu....

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers