Bye

Salam....

Aku sayang sgt kat blog ni...
Tp skrg aku rasa cam takleh nak post ape2 dh kat sini...
Sebabnya... akibat dari kemunculan Asma-Felt-Box; identity sebenar Langit Pertama telah terdedah kpd dunia...
Walaupun aku rasa cam xde sape nk tau; dan takde sape amik peduli; tp jangkaan aku meleset....

Agak terperanjat bila jumpa customer; dan mereka realize yg aku ialah Langit Pertama...
Dan dorang mention yg dorg baca kedua2 blog aku; walaupun blog ni dh kurang aktif dah....
AKu rasa cam sedikit offended...

Identity Langit Pertama adalah berlawanan dgn identity Asma-Felt-Box....
Asma-Felt-Box ialah seorang yg periang; ceria, comel dan cemerkap...
Bersopan dan baek hati kat seme orang...

Manakala Langit Pertama adalah seorang yg unhappy; berfikiran kritikal dan bebas....
Bebas, sbb aku tak perlu menjaga hati sesiapa di saat jari2 ni menari2 kat depan lappy...
Bebas sbb takde sape pn yg kenal aku....

Tapi, silap aku ialah aku guna akaun yg sama utk melahirkan Asma-Felt-Box...
It was a huge mistake; tp what have done cannot be undone kan....
Dan kini, setiap apa yg aku nk taip; mesti kene pikir kalo2 ia bersangkut paut ngn sape2 secara kebetulan ataupun tak.,...

Sangat membosankan...

Org tanya; "Ke mana hilangnya kreativity saya...."
Jawapan aku; "Kreativity hilang bila jiwa tak bebas... Kreativity juga hilamg bila hati bahagia... Kreativity hilang bila ada org yg kenal kita; tau itu adalah karya kita dan mereka akan relate ngn diri dorang lalu muncul la salah faham.."

Sama cam FB...
Ada byk st mende yg aku nk update kat FB... Tp xleh... Sbb seme ahli keluarga besar aku baca status aku...
Walaupun dornag tak LIKE, tp bila berkumpul time raya; dorg tanay2 pasal apa yg aku tulis kat wall...
Dan dik aku tu pun suka sgt igt aku cakap sumthing ttg dier....
Pastu mintak aku delete status tu dan bg nasihat supaya kalo nk tulis apa2 pikir la perasaan org lain...
Padahal mende tu takde kene mngena lgsung dgn dia....

Penat kan...

Skrg Langit Pertama dah hilang...
Aku nak menjemputnya kembali; tapi nampaknya beliau takmo...
Beliau berasa seolah2 dunia beliau ni dah dicerobohi....
Dan beliau tak selamat lg...

Oleh itu aku dlm proses berpindah ke blog lain di mana takde sape kenal aku dan aku boleh jerit sekuat2nya dan takde sapa bole tetiba mncul bg nasihat supaya aku tolong jaga hati suami dia....
Itu kan suami ko, tugas ko la jaga suami ko tu...
Tetiba satu dunia pulak kene tolong jagakan...

Wassalam.....



6 comments:

  1. Bye..
    Nampaknya hilang lah satu belog yang saya suka baca sebab entry yang ntah apa-apa dan tersangat jujur.

    P.s : Harap2..time2 blogwalking akan terjumpa belog baru cik langit:)

    ReplyDelete
  2. Alamak... camtu ke. Takpe, ko boleh privatekan je blog Langit Pertama nie dan invite org2 yg boleh dipercayai saja utk baca, jadi takde la wujud puak yg menyibuk baca pastu suruh jgn post jeritan luahan hati kita... yg Asma Felt Box tu biar riang dan ceria mcm biasa utk umum...

    ReplyDelete
  3. Kenapa pulak...sy suka baca entri di sini...

    ReplyDelete
  4. Sejak entry ni publish..hari-hari saya datang bertandang kat belog ni (kekadang sehari 3-4 kali) dengan harapan cik langit akan publish entry terbaru.Ni memang confirm entry terakhir ker? Totally sedey giler sebab saya betul2 suka baca belog langit pertama especially time-time stress dengan kerja2 office dan pelbagai macam hal ragam dunia realiti.

    P.s : Cik langit..pls pls pls jangan tutup blog ni.Pls keep blogging*Merayu*

    P.p.s : Maaf ye panjang giler komen sebab sy tengah stress ngan kerja(TT)

    ReplyDelete
  5. Alamak....

    Kene pikir 2x la niey...

    Takpe, kalo stress post je panjang2 kat komen ni... Nak wat karangan 2 muka surat pun bole.. Huhuhu... >_<

    ReplyDelete
  6. yay..cik langit kembali..tu lah pk lah banyak2 kali yeer:)

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers