Si Bongok yg sangat Lapang!

Salam....

IShhh....
Penat la aku....

Kalo takmo komitmen tak payah la nak berkawan lebih2 ngn aku,....
Ni hari2 duk tepon panggil sayang2, darling2... (tp nk aku yg tepon, nk jimat kdt sendiri)
NK ajak tgk wayang la... Nak ajak gi dinner la...
Bercakap nk manja2, nak aku layan dier molek2...
Tak angkat tepon, mula la nak sindir aku kata aku takmo kawan dier la ape la...
Dah, aku tgh berak takkan nak pi angkat tepon pulak..
APe ke bongok punyer lelaki!

PAstu cakap sayang2 darling2 tu gurau jer....

Ajak aku tgk wayang kul 8....
Kul 8 tadi, takde kol pun....
Bila aku tanya bole pulak dier kata "Ai kat bandar dah ni.. Haaa. Ada berani!!!"
Bongok!
Nape plk aku tak berani tgk wayang ngn ko...
Bukannyer pi bungee jumping ke, masuk umah antu ke, main roller coaster ke...
Nak tgk wayang je kan, ape yg menakotkan sgt...
Ada gak manusia bongok cam gini!!!

Pastu kul 10 bole plk kol aku kata dah ada kat bandar tunggu aku tapi aku tak muncul2, kol pun tak angkat...
Hadoiii!!!
Sudah la....
Aku dh kenal sgt orang cam ko ni...
Merepek2, memutar belit, tipu sana sini je tau...
Pastu tetiba aku yg salah sbb tak mai,..
Padahal aku dah siap2 dah sbb janji kul 8 tapi ko plk senyap x habaq nk dtg ke tak,....

Nape la korang ni lapang sangat nak menipu tak abes2...
Nape la lapang sgt wat drama Melayu di alam nyata ni...
Last2 dapat apa pun aku tak tau la....

Kalo sekadar nk jadikan aku teman sosial, minta maaf la...
Wat dosa je jalan sana sini dgn lelaki tanpa tujuan...
Buang masa aku lagi...
Baik aku duk umah buat akaun, proses order, packing brg n menjaet...
Ada gak faedahnya dari melayan ko yg tiap2 kali nk letak tepon mesti nk ucap Selamat Hari Raya,,..'

Sori la bro...
Ko ni dah tak kelakar dah...
Bongok ada la....!

Wassalam....

P/S: AKu penat melayan orang bodoh... Lelaki Melayu yg tak bodoh dah pupus ke... Kesian aku....


2 comments:

  1. Hm, pd pendpt aku la... lelaki mcm nie cuma cari kawan pompuan utk menghabiskan masa terluang dia je... kalau dia betul2 komited dan betul2 cintakan seorg pompuan, dia tak akan buat pompuan tu tertunggu atau tertanya tujuan dia menjalin hubungan walaupun dia nampak mcm main2 kat luar.

    Nie mengikut pengalaman aku tgk adik lelaki aku la... dia sgt komited terhadap tunang dia, tapi sayang tunang dia yg materialistik tu pulak lgsng tak reti nak menghargai adik aku tu. Kat situ pulak adik aku jadi bodoh.

    Mungkin lelaki Melayu yg tak bodoh dah pupus dr muka bumi nie. Atau pun selama nie memang tak pernah ada pandai kot? (aku pasti memang tak pernah ada...)

    ReplyDelete
  2. Betul Jo... AKu pun rasa camtu...
    Dulu aku slalu pujuk diri cakap,"owh, belom jumpa lelaki Melayu yg bijak". Tapi pengalaman kata, lelaki Melayu yg bijak seolah2 tak pernah wujud (kecuali adik beradik ibu dan ayah aku... aik..)

    Kalo la aku ditakdirkan kawen ngn sepupu sendiri jugak.. Tapi sepupu lelaki aku paling tua umo 18 tahun...

    Huwaaaaaa.... T_T

    Malang jadi cucu sulung sebelah mak dan jgk sebelah ayah... T__T

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers