CUTI! YahOOO!!!

Salam...

Arini adalah hari pertama aku bercuti dari berniaga kat Midtown selama 2 bulan...
Woooo... 2 bulan tu.. Lama siot...
Nama je cuti, tapi sebenarnya aku pulun nk wat production utk produk2 aku dan kemaskini segala2 yg dah kelam kabut cam tongkang pecah ni...

Aku off handset dan tak jawab apa2 panggilan kerana rata2 mereka bertanyakan status order dan nk minta hutang...
SApe baek ati tu sila2 la msukkan barang beberapa ringgit ke dlm akaun aku agar dapat aku melangsaikan seme hutang2 tersebut...
Buka byk, cuma aku nk rolling duit yg tak berapa nk ada ni...

Aku hangin gak sebenarnya ni...
Kan sebelom ni aku tak sempat nk wat byk2 ready made item kan...
So aku pun upah la org tolong jahetkan...

3 org aku test wat insang pari... 2 org TOTALLY FAILED... 
Yg sorg lagi tu PASS, tp terkantoi dia cakap dah buka byk2 kali n jahet semula.. Tu baru bg sebiji dan buka2.. Kalo bg 20 biji takkan nk buka jugak kot...

3 org tu juga aku test jelujur... Sorg mmg FAILED tahap babun... Yg sorg lagi tak FAILED, tp pass cukup2 makan jer... Mak aku tgk tak puas ati, aku lagi la.. AKu kan cerewet tahap babun jugak..
Hohohohohooho....

Pastu aku test suruh potong2 kaen ikot template yg diberi...
WTH!!! FAILED jugak!
Potong bunga pun bengkang bengkok, potong love pun berlekuk2...
Alamak, ape ni...
Membazir kaen sungguh...
Nak nangessss. T_T

Kesemuanya aku buang ke dlm tong sampah...
Dan duit upah pun melayang ke langit...
Wuaaaaa.... T_T

Kesimpulannya; aku kene buat kesemuanya sendirian berhad...
Start dari design, ukur, potong, tampal menampal, jahet menjahet, pasang memasang...
Wooo... 

Kesimpulan yg kedua dan yg terpenting...
"MENJAHET BUKAN DENGAN JARI, TETAPI DENGAN HATI - Langit Pertama"

Wassalam...

2 comments:

  1. Whoaa... "Langit Pertama, Master Seamstress"...

    ReplyDelete
  2. Huhuhu...
    Belom Master lagi la..
    Baru Baby Seamstress.. :D

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers