Senyuman Tak Abes...

Salam...

"Saya suka senyuman awak.. Senyuman tak habis..."

AKu terpinga2... Ape benda senyuman tak abes tu....

"Awak senyum tak abes... Tu yg buat saya cair tu.."

Tiba2 aku teringat lukisan ni....


Bukan nk bandingkan muka aku ngn dia...

Cuma aku penah dgr dokumentari tentang misteri di sebalik senyuman Monalisa..
Cikgu pernah kata "SENYUMAN SENYUM TAK SENYUM"
Mmg lama sgt aku duk mikir ape yg istimewanya senyuman dia ni kan...

Tapi bila Putera Berkuda Putih cakap ayat dia atas pada aku, dan2 tu je aku teringat kata2 ayah:

"Bila org kata kita cantik, bukan bermakna muka kita cantik. Tapi Allah telah menampakkan kita cantik di mata org tu..."

Kalo senyuman tak abes aku telah menggoda hati Putera Berkuda Putih...
Senyuman senyum tak senyum Monalisa telah menjadi masterpiece Leonardo da Vinci
Aku pula terpesona pada lelaki yg senyum sebelah; meaning sebelah bibir je terangkat bila senyum...

Senyuman paling tak cantik ialah senyman ratu cantik dan ahli bina badan...
Very fake....

Manusia sangat subjektif...

Wassalam....

5 comments:

  1. owh, kalo pompuan senyum sebelah mcm aku pulak camne... hehehe..

    ReplyDelete
  2. Huhu.. Naseb baek tak penah jumpa ko.. Kalo tak mesti da jatuh cinta.. LAlalalala .. :D

    ReplyDelete
  3. kecantikan hanye sementara...^^

    wah.. ni kompom
    senyuman menawan ni....
    sampai putera berkuda tu cair..

    ReplyDelete
  4. jgn senyum sumbing dah..cam tak ikhlas benar nmpk nyer

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers