Ayah!

Salam...

Pakwe adik aku dah jumpa ngn ayah n  mereka akan nikah paling cepat pun bulan 11 ni...

Adik bgtau aku yg ayah cakap kat dia, "Kalo bole ayah nak kaklong kawen cepat2..."
Dan aku sangat tersinggung dengan penyataan itu...

Tadi ayah balik, dan adik cakap muka aku berubah bila tgk ayah...
AKu nampak cam marah kat ayah...

Memang pun...
Memang aku marah ngn pernyataan ayah tu...
Nape ayah nk aku kawen cepat2...
Sebab aku ni membebankan dia ke duk kat dalam umah ni..
Dah tua pn masih duk ngn ayah, memang sangat membebankan sangat ke...

Aku pun nak kawen cepat2 supaya tak perlu membebankan ayah lagi...
Sila la berdoa byk2 supaya aku kawen dan pergi jauh2 dari ayah supaya tak membebankan dia lagi..
Supaya dia tak serabut tgk anak tua dia yg tak laku2 ni asyik jalan2 dlm umah dia...

Wassalam....

5 comments:

  1. Pelik tol ayah tu... mcm aku pulak, mak ayah aku tak bising pun adik lelaki aku nak kawen dulu sebelum aku... semlm aku hantar adik aku gi kursus kawen pun takde sapa yg heran tgk kakaknya membujang lagi...

    ReplyDelete
  2. Mak ayah aku ni bila aku tanya, "Bole ke kaklong tak kawen lg ni.." Dorang jawab, "ikot suka kaklong la..."

    Tapi ngn org lain cakap lain plk.. Mmg hangen! Aku nak kawen dgn sape2 je la.. Biar kuar dr umah ni, biar seme org lega aku dah takde.. BAru tak membebankan! X(

    ReplyDelete
  3. erk, mgkin ayh tuh x mksd mbebankan. tp mgkin dy nk ank dy cpt kawen sbb nk tgk ank dy bhgia. jgn negetif sgt. :)

    ReplyDelete
  4. Yep..setuju dengan cikcimi tu :D

    ReplyDelete
  5. Betul ke.. (wajah berubah jadi comel semula...)

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers