Tawar Ati sebab Bucuk...

Salam...

AKu tawar ati kat Bucuk sebab dia pinjam duit aku dan janji nak ganti dua hari kemudian...

Kesahnya gini.. Bucuk dah tau dia dpt gaji arini, so pagi2 sebelom masuk keje dia pun anta kete pi bengkel sebab nk tukar tayar.. Tghari tu bos pun bg gaji tapi dalam bentuk cek berpalang padahal selama ni bagi cash.. So kene masukkan duit t dlm akaun dulu, takleh tunaikan terus... So dia pun kol aku minta pnjam dulu, kalo tak dia takde transport nk balik umah... Katanya nk byr balik double...

Masalahnya:

1. Aku tak suka lelaki pinjam duit dari perempuan. Ia perbuatan yg menjatuhkan maruah seorang lelaki...
2. Aku tak suka orang nk minta2 barang SEKARANG... Kalo nk bgtau la awal2... Bole aku prepare n pikir dulu...
3. Kenapa pinjam dari aku.. Aku ni duk kat Kuantan, dia pulak KL.. Takkan takde sedara mara atau member2 kat KL nk bg pinjamkan...
4. Nak bayar double plk.. Aku yakin dia takkan byr double punyer...
5. yg paling penting -->> DAH RAMAI LELAKI PINJAM DUIT AKU TAPI TAK BAYAR2 SAMPAI SEKARANG!!!!!

Ok, itu la masalahnya...

Sekarang aku dah tawar ati kat Bucuk...
Mungkin aku patut tunggu 2 hari lg sebelom wat keputusan tentang BUCUK BANGO ni...

Wassalam...

P/S: Dia pelik camne aku ni tak bekerja tapi bole survive n bole byr loan kete... Laaaaaaaa..... Kan aku ni berniaga... Dia duk KL mana nampak aku ke hulu ke hilir berniaga.. Bongok la....

P/S ke-2: Kalo dah tau aku ni tak bekerja, nape tergamak pinjam duit dari aku.. Memang BONGOK!!!!

P/S ke-3: Kalo kawen ngn Bucuk ni, penat la aku menaik araf sistem pemikirannya...


4 comments:

  1. Belum apa2 lagi terus nak tukar tayar kereta... tunggu la dah dpt duit kat tgn baru la buat something kat kereta tu...

    ReplyDelete
  2. Ngit .. oo Ngit,

    Pikir balik ya pasal Bucuk.
    Kita pun taksuke,
    kita paham perasaan tuh.

    ReplyDelete
  3. Jo: Tu la pasal.. Adik aku tanya, selama dia tak kenal aku ni, dia pinjam duit kat sape...

    Tadi dia dh byr blk dah, tapi time pinjam kata nk byr double, alih2 xde double pun.. Cakap je pandai...

    Bukan nk duit dia, cuma nk tgk dia cakap srupa bikin ke tak...

    Nurni: Aik, peliknye panggit aku Ngit.. Mcm Hangit jadinyer.. Huhuhu... Mmgtak suka lelaki cenggini...

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers