Bucuk dah Explen...

Salam...

Aku melenting bila discovered yg Bucuk tipu aku...
Bucuk mengelak2 n takmo reply sms2 aku...

Smpai la malam tadi aku push dia last2 dia angkat tepon...
Aku tanya n baru la dia jawab satu2...

Seme jawapannya memang logik...
Terlalu logik sampai seolah2 semua yg berlaku ni adalah kebetulan yg menyebabkan aku salah faham...
Aku terpaksa percaya, wlaupun tau he can make up those stories...

Kemudian nak taknak aku minta maaf sebab berburuk sangka...
Tpi aku pertikai gak, dah tau aku salah faham nape mengelak2...
Kenapa tak terus je explen...

Sikap dia yg mengelak2 dari aku ni la yg wat aku bertambah2 lg bersangka buruk...
Katanya dia takmo cepat2 solve prob tu sebab prob ni bukan cam baiki tayar pancit, nak cepat2...
Aku sgt terpinga2 dgn jawapan dia...

Disebabkan dia perlukan masa utk explen, jadi dia mengabaikan masa aku yg penuh dgn tanda tanya ni...
Bunyi macam sikap yg mementingkan diri sendiri....

Bucuk bgtau yg dia perlukan masa....
Perlukan masa utk fikirkan semula tentang hubungan aku dan dia....

This was the 1st time aku buat silap (kalo betul la semua explaination yg dia bg kat aku tu..), dan dia terus nak consider balik sama ada aku ni betul2 sesuai dgn dia...
Bunyinya macam cetek akal...

Bgtau aku, siapa yg tak pernah buat silap...
Bgtau aku siapa g takde keburukan langsng dlm idop dia...
Bukankah manusia belajar dari kesilapan...
Dan salah faham dan pergaduhan inilah yg akan membuatkan kita lebih mengenali pasangan kita ni...
Kenapa dia anggap peristiwa ni sesuatu yg sgt dasyat....

Adk perempuan aku setiap hari menangis selama 4 bulan akibat sikap bf dia yg terlalu cemburu dan menyakitkan hati.. Tapi dorang bole bertahan smpai skrg dan akan kawen bulan 11 ni...

Adik lelaki aku dah byk kali on off dgn gf dia, tapi sampai skrg msih ok.. (Dah 3 tahun dah..)

Tapi kenapa Bucuk takleh terima dugaan,...

Aku rasa Bucuk ni terlal takot dgn masa depan, sampai tak berani nk wat ape2...
Terlalu takot silap langkah sampai tak berani nak commit dgn sape2...

Takkan kita nak biarkan sesuatu yg tidak pasti tu menghantui idop kita....
Camne kalo mmg takde apa2 pun kat depan tu, tapi kita je yg takot2 nk melangkah...

Wassalam...


5 comments:

  1. mgkin dia tak rasa apa yang kau rasa.
    hatinya .. tak kuat.

    kita,
    kalau nak .. kita akan nekad kan?

    entah la Ngit.

    Kadang-kadang akal dah leh pikir logic,
    cuma hati tamau terima.
    Nama pun hati kannn ..

    Apa pun,
    smoga .. baik-baik selalu ya.

    "Segalanya takkan jadi lebih mudah,
    cuma kita doa kita lebih kuat dari semalam"

    ReplyDelete
  2. bole caya ke expalination dia...hehe <---ayat batu api ni...

    ReplyDelete
  3. aku pun pernah ada masalah yang sama macam ko punya bucuk tu. masalah komitmen sebenarnya.

    ReplyDelete
  4. Ntah la..
    AKu rasa lelaki cuma takot nak pegang tanggungjawab...

    Pada aku kalo dah takot, jangan la bag harapan..
    Tak baek...

    ReplyDelete
  5. Ntah la..
    AKu rasa lelaki cuma takot nak pegang tanggungjawab...

    Pada aku kalo dah takot, jangan la bag harapan..
    Tak baek...

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers