Anak Tiri...

Salam...

Aku baca entry lama2...
Nampaknya blog ini telah dianak tirikan...
Selepas aku buat blogshop aku yg satu lg tu, dan aku dah semaken bz dgn kehidupan (dan bsnes aku) dan aku jadi lebey bahagia... Kini aku dah hampir2 melupakan blog ni.. Blog yg diwujudkan utk jerit segala kemuraman hati...

Kini hati tak muram,. Maka tak jerit la...

Tiap kali buka blog ni aku klik "new entry" dan taip "Salam"

5 minit kemudian aku close tab sbb tak tau nk tulis apa...

Hampir kesemuanya kini aku suarakan kat blogshop...
Dan blogshop it mmg jauh lebey sopan dari Langit Pertama...

Persoalannya kini...

ADAKAH LANGIT PERTAMA MASIH WUJUD... ATAU DIA SUDAH TIADA LAGI...

AKu tertanya2...
Adakah aku masih org yg sama seperti dulu; yg sgt suka memberontak...
Ataupun kini aku dah semaken matang menilai dan bereaksi...
Yg nyata aku kini lebey hepi dari sebelomnya...

Aku pernah buat permintaan yg besar; iaitu: AKU NAK LUPA...

AKu mempunyai daya ingatan yg sgt kuat di zaman sekolah dulu.. dan semaken buat bila aku masuk U...
Semuanya aku igt termasuk yg aku takmo ingat...

Kini.. doa tu dah termakbul..
AKu kini seorang pelupa...
Atau mungkin aku takmo ingat...

KIni aku menggunakan 75% otak kanan berbanding dulu, hanya 45%...
Dan mereka yg kenal aku dulu menganggap aku kini lebih bodoh berbandng dulu...
Aku dah tak pandai mencongak.. dan aku tak lagi berasa syak...
Aku penat memikirkan perkara yg kritikal dan kerja aku dah tak organized...
Bahasa Inggeris aku kini pun dah bercampur aduk kesemua grammar n vocab...

Tapi, yg pasti aku lebih gembira kini...
Lupa ialah sesuatu yg bagus juga...
Walaupun aku amik masa 5 minit setiap kali nk kuar rumah gara2 terlupa katne letak kunci kete tadi..
Dan ibu cakap, "Hai.. belom tua dah nyanyuk.."

Ibu masih tak berubah.. Dia mash tak faham bahawa kata2 itu adalah satu doa...

Wassalam....

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers