Raya dan Doa...

Salam...

Aku masih belum beli baju raya lagi. Handbag dh beli dh semalam (walaupn tak sepenting baju raya, yg aku beli handbag tu wat apa?) sbb aku dh jatuh hati kepadanya. Kasut n baju takde pn yg ku terjatuh ati lagi. Tudung pn takleh beli sbb xtau lg baju wana apa. Bedak muka aku pn dh abes, kene beli tu...

Ape lagi ek?........ Ha! Kerongsang pn kene ader gak... Tahun ni aku nk pkai beg, kasut n kerongsang kaler putih. Baju pn nak ader rona2 putih. Aritu dh nampak kt butik baju kaler itam putih, kaler Pahang n Terengganu (memandangkan aku lahir di Terengganu, dibesarkan di Pahang dan pi belajar kt Terengganu jugak, sbb tu la aku suke kaler itam putih)....

Walaupn planning dh cukup mantap, tapi..... pitih takdok!!!!

Elaun praktikal yg pengusaha bg ciput sgt mmg cukup2 buka puasa jer. Elaun gov bg pn x masuk lg.... Tp at least aku dh kumpul duit kecik sbg duit raya utk sepupu2 ku yg seramai 69 org tu yg rata2nya masih bersekolah.... Kenapa tak tukau kt bank? Sbb aku duk kat ceruk ntah mane ntah, payah nk pi town kecuali kalo ader kenderaan sendiri. Mmg aku ader kenderaan sendri, tp giler la nk naik beskal masuk town. Confirm aku batalkan puasaku di pertengahan jalan akibat hidrasi...

Ape2 pn aku dh saved duit kecik berjumlah RM80 dan ku masih berusaha ke arah itu....(Memandangkan aku cashier, jadi ader la peluang sekali sekala nk tukau duit singgit2 tu....)

Kpd sesiapa yg nk beraya kt umah aku, sila la email aku. Nescaya akan ku emailkan mu pelan ke umah kecik ku tersebut... (Semua kata: Ek eleh, ko igt ko artis....?)

Dan memandangkan kite ni dh dlm 10 hari terakhir Ramadhan, byk2kn la ibadat dan memohon hajat serta taubat. Manala tau terserempak dgn malam Lailatulqadar, dosa2 pn diampunkan, hajat pun dimakbulkan....

Di sini aku ingin memanjatkan doa supaya Allah memberkati idup insan yag sedang membaca tulisan ku ini dan ku minta dipermudahkan urusan mereka dan dilapangkan dada mereka dari rasa gundah gulana. Dan semoga Allah membuka pintu rezeki kepada mereka seluas2nya seluas lautan yg terbentang. Sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa ke atas segala2nya di langit dan di bumi...
Amin....

Eh... nnti la...
Cepat nyer nk back...
Meh aku cium sekali meh...
MUAH!!!!!

Huhuhu....

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers