Berserabut Tinggi!!! Huhuhu!

Salam..
Hahaha...
Seperti biase, bile aku tgh hepi n takde masalah, blog ni takkan ter-up date...
Tp bila ader masalah jer... trus cari blog nak citer...
Huhuhu...

Hm....katne nak start....
Aku dah masuk bulan ke 3 kat sini...
Dan aku telah berkenalan dgn sorang duda yg secara terang2ngn nakkan aku...

Lagi sorang suami org yg suka ushar aku sampai dpt no telefon aku ntah dari mana n ajakku kuar...
Huhu... ANak dh berderet nak ajak aku kuau lagi....?
Lelaki durjana sungguh....

Sorang lagi ajak aku kuar gak... dier slalu bli paper n bawak anak kecik dua org, tp katanya dier bujang.... Ha.....? Leh caya ker....?

Hm... Lagi?
Sorg pekeje tmpat praktikal aku tu pun ader gak ura2 nakkan aku...
Tapi die pemalu sungguh, jadi orang sekeliling yg tolong adjust kan...
Aku lak awal2 lagi bgtau yg aku dh ader boyfren...
Mesti la.... Takkan nak tipu lak...

Baru tadi sorg pekeje dari satu supplier ajak aku pi dating...
Org tu Indian dan aku rasa dier ni bukan nak kuar jer...
Nak "mende lain" gak kot....

Kenapa?
Kenapa ini semua boleh berlaku....?????

Kisahnya begini....
Pada bulan puasa yg lepas, aku sangat2 la...... kesunyian...
Lalu aku pun doa la sampai nangis2...

"Ya Allah ya Tuhanku...
Aku sunyi dan aku perlukan suami utk mengubat kesunyian di lubuk hatiku yg gundah gulana ini... Kau berikanlah aku seorang lelaki sebagai suami...
Dan lelaki yg ke-7 dlm hidupku ini, akan kuterima sbg suami wlau apa pun yg berlaku... Kalo lelaki ke-7 ini pun sama cam yg lain2, maka Kau tutuplah hatiku dan kuncilah nafsuku dari menerima lelaki lain lagi...."

Oleh itu tetibe jejaka di alam maya yg mmg dari awal2 aku ada hati kat dia ni tetibe je bg no phone... Aku terpana jap... Ye la.. Pakwe org takkan kiter nk gayut lak kan...
Tapi aku pun gatai plak msg dier....
Dipendekkan citer dia dah jadi pakweku skrg...
Aku sgt sayangkannya dan kuharap dia juga begitu...

Ingatkan masalahku dah selesai...
Rupa2nya ader plak la suami org la, duda la, org India la, boy2 yg ensem2 la, minat aku serentak...
Huhu...
Bukan aku ni lawa ker aper ke...
Ntah la...
AKu pun rasa cam magic jer...
Aku nak sorang jer....
Dia antau ramai2 plak....

Hm... sebenarnya aku nak citer aper ni...?
Lupa plk...
Jap ek....
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...

Ha... sebenarnya aku dah kuar topik...
Aku dah tensen tahap gaban keje kat tempat praktikal tu...
Aku kene keje dari kul 7pg smpai 5ptg...
Tu pun wajib OT lagi sejam dua...
Kira ok la jugak kan...
Tapi OT ku sejam RM1.50... okey jugak ke, tak okey jugak?
Pastu sejak balik raya aku tak penah cuti sampai la arini...
Sebabnyer.... aku kene ganti cuti raya yg 3 ari aritu...
Dan sebab aku ader pi PUNB ari Isnin lepas, so aku kene ganti gak...
Kakak yg ader surat MC pun kene ganti cuti gak...
Okey gak ek...

Skrg aku dapat tau Tunas Mekar tak sediakan pinjaman perniagaan selepas abes kursus...
Tapi PUNB ader bagi pinjaman...

Aku pi aritu nak daftar dlm PROSPER SISWAZAH...
Tapi sebab aku ni bengong, dan lepas dgr speaker bagitau yg nak buka kedai runcit atau restoran takkan diberi pinjaman, aku pun blackout jap....
Tanpa membuang masa (sebenarnya tanpa berfikir panjang dan sedalam2nya...) aku pun terus daftar under SISWAZAH PERANTIS. Ni program yg sama cam Tunas Mekar gak tapi bezanya lepas abes kurusus leh dapat pinjaman utk buka perniagaan sendiri.
Tetibe dier panggil interview n aku trus dapat wat kursus kat Kuantan....

Ha.....?
Adakah ini namanya pucuk dicita ulam mendatang?
Lepas abes kursus 6 bulan hingga setahun, leh dapat pinjaman utk buka kedai sendiri... (aik? ayat ni cam dah tulis jer... Tapi aku malas nk check)

Aku pun kol adik citer hal ni...
Adik aku kan nk buka spa, tapi seperti aku dia ni takde duit gak...
Huhuhu....
Pastu aku cakap ngn ayah hal PUNB tu...
Tetibe ayah cam tak suka jer....
Die cakap "tolak la PUNB tu."
Aku pun terkedu jap...
Awat la... aku tak minta pendapat pun...
Aku citer pengalaman temuduga jer....

Arini adik kol aku n terkeluar la citer yg lps aku cakap ngn ayah pasal PUNB, ayah cakap ngn ibu, "Aritu nak pegi sangat belajar, takde saper pun suruh. Skrg nak balik pulak. Tahan jer la, dier yg nak sangat..."
Lepas tu adik taknak citer dgn lebih lanjut sbb confim aku sakit ati sbb adik pun sakit ati dengau...

Hm... sah ayah tak paham kedudukan sebenar....
Aku minat ng PUNB sbb disediakan peluang pinjaman...
Lagpun dapat kt KUantan... dan aku mmg nk buka kedai kat Kuantan....

Duda yg baik ati tu tetibe kol aku arini...
Die bagitau yg viva 850 leh book rm500 n bulanan rm371 slama 9 tahun....
Ha....?

Katanya memudahkan pergerakan aku, dr naik beskal yg asyik pancit tak abes2 menyebabkan ku kelewatan ke tempat keje n menerima kata2 pedas dari anak bos yg mulutnya mmg kuang ajau...

Adakah ini pucuk dicita ulam mendatang jugak?
Atau adakah ini bencana...?

Kalo aku menerima kete tu bermakna aku terhutang budi ngn duda tu...
(Wlaupun aku benar2 memerlukan kereta..)
Lepas tu aku balik Kuantan bwk kete tu balik n duda tu ternganga je tgk aku pulang dgn gembira...
Tibe2 je aku ni jadi pempuan jahat dalam filem Yusof Haslam...

Kalo aku tak amik kete tu n pi Kuantan, skali lagi aku kene panjat tangga dari mula...

Ataupun aku amik kete tu stay n kat Melaka lagi...?
Kalo gitu lagi besau ler peluang duda tu mendekatiku...
Huhu.. AKu tidak mau curang!!!

Korang paham tak masalah aku sekarang?
Ke korang pun pening baca tulisan aku yg berserabut tinggi setinggi serabut di kepalaku ini...?
Hahaha...
Takper...
Takyah pening2...
Biar aku selesaikannya sendiri.....

Huhuhu...
Bleh tak kalo aku pengsan 2 hari...
Dan bermimpi berlari2 di taman bunga yang dipenuhi rama2...
Pas dua ari, aku bangun dan masalah selesai dgn sendirinya.....?

Haha...
Dalam mimpi la!

Sekian...
Bye....




1 comment:

  1. Hati aku rindu sgt kat pakwe ku...
    Tp die tak kol dan tak sms pon...
    Katanya blom topup...
    Bila aku kol, dia cam biasa jer...
    Cam xder rindu ke, hepi ke, xder ape2 la...
    Cam takde maknanya aku kol...

    Samada itu mmg cara dia...
    Atau dier sebenarnya tak nak pun kat aku...
    Aku jer terkial2 rindu sesorang...
    Bila tanya, dia kata aku byk pkir...
    Tp firasat aku kata dia taknak aku tp tak sampai ati nk bagitau sbb tau yg aku sgt2 mencintainya...

    Mungkin aku mmg ditakdirkan sbg tulang rusuk yg bertuan... Sebab tulang rusuk ni terlalu bengkok dan tak licin lagi mulus... Buang karan je kutip...
    Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahah

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers