Kelog Konflik

Langit!!!!
Ko ni pehal?
AKu dah naik muak dah baca blog ko yg sedih tak abes2...
Pe sal nih?
Dah takde keje laen ko nak buat sampai hal lelaki pun leh jadi giler...?
Sedar sket woi!!!

Ei...?
Ko ni pe hal nak sound aku?
Aku punyer pasal la...
Aku punyer blog...

Aku ingatkan ko ni wanita millenium yg leh idup tanpa lelaki...
Rupenye pempuan kampung biase yg kolot tak abes2...
Nyesal je aku respek ko....

Dah tu kenapa?
Aku ni robot?
Takde perasaan?
Ader gak time2 aku sensitif...
Ni first time aku ditinggalkan tau tak?

Dah tu?
Ko nak bagitau satu dunia yg ko kene dump?
"Oh dunia, dengarlah! Aku ditinggalkan oleh lelaki yg paling kucintai...
Oh dunia, camne aku nak idup ni?
Oh dunia... Oh, kekasihku..."

Bengong... (merah padam muka langit malu...)

Ai...?
Apesal diam...?

Sukati aku la...
Mulut aku...

Amboi...
Menjawab....

Yg ko ni sape tetibe je masuk blog aku ni hah?

Aku ni virus...
Hohohoho....

Banyak la ko nyer virus...
Shuh! Shuh!
(sambil menghalau ngn penyapu...)

Hahaha...
Tak kene... Tak kene...
Aku elak....
(sambil elak ala2 Matrix - bukan cam Neo, cam watak jahat yg muka tak ensem...)

Arrrrrggggggggghhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(langit menjerit sekuat ati kemarahan.... kilat sambung menyambung..)

Jerit la...
Jerit lagi.....

Arrrrggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Kali ni bagaikan halilintar membelah bumi)

Bagus...
Ikut cakap btul...

(Sekali lagi langit malu...)
KO nak aper dari aku ni?!!!

Aku nak ko bangkit!
(tetibe petir muncul di belakangnye... tapi tak kene dier la...)

(langit mengangkat kening kirinya... Ha..?)
Bangkit....?

Ya...
Bangkit menjadi langit yang dulu!

Langit yg dulu mcm mane?
Sama je ngn yg sekarang...

Tak sama langsung!
Langit dulu tak tunduk dengan kekalahan...
Tak tunduk dengan kesedihan...
Tak takut dengan kesunyian dan tentangan dari sesiapa pun!
Langit dulu tak perlukan sesiapa...
Langit dulu bergantung sepenuhnya kepada Allah, bukan makhluknya yang tiada kuasa utk menentukan takdir hidupnya!!!!!

...
...
...

Tapi langit yg di depan aku ni...
Hanyalah manusia biasa yg takot...
Takot dengan ketidakpastian...
Sedangkan apa yg berlaku ke atas ko telah Dia tulis sejak azali lagi...
Ape yg ko nak takot, wahai langit?

Bila masa plak aku takot...?

Adoi....
Apa yg ko katakan tu sungguh memalukan!
Dah terang lagi bersuluh...
Ko ni kan... memang degil nak mampus...

Jap... jap...
Ko ni kan, cakap pusing2...
Ape yg ko nak cakap sebenarnya...?

Pulak...?
Bila masa pulak aku pusing2 nih!?

Tadi ko nak aku bangkit...
Pastu ko kata aku degil...
Jadi apa kaitan degil ngn bangkit...?

Sebenarnya ko yg pusing...
Kedua2 perkataan aku tu takde kene mngena antara satu sama laen...

So....?
Ape yg ko nk dari aku?

AKu nak ko bangkit!
Tapi ko degil asyik nak melawan aku cakap!!!

Ape pulak...?
Aku ok jer...
Ko tu tetibe je tensen tak pasal2....

Adoi!!!!
Pempuan mcm ni pun ader ker....?
Langit....
Aku naik menyampah baca blog ko...
Sebab ko tak abes2 antau post yg sedih2...
Langsung tak memberi motivasi...
Dan langsung tak menaikkan semangat...
Dan langsung tidak menyampaikan sebarang ilmu...
Dan langsung tak mengembirakan...
Secara ringkasnya...
Blog ko tak berfaedah!
Baek ko tutup jer...
Menyemak!

...
(Muka langit berubah tetibe... Cam baby yg mula nak nangis...)

Ko ingat ko nangis, aku nak pujuk?
Memang betul ape aku cakap...

Waaaarrrrrrrggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!

Tetibe langit memekik dan mengalami histeria yg dsyat!
Dia menghentak2kan kakinya!
Menumbuk2 lantai!
Berguling2... bergolek2...
Melompat2 dan mencakar2 sebarang objek di sekelilingnya... (kecuali laptop buruk kesayangannyer. Awal2 die dh letak tepi dulu...)
Adoi.... memalukan sungguh perangai wanita timur nie...

Virus (kalo betul la namaya virus) terpana melihat perbuatan yg tidak bermoral itu...
Nak gelak pun ader...
Akhirnya langit berhenti kepenatan....

Ha... Naper ko tetibe je jadi incedible hulk tadi...?

Sukati aku la!!!
.......
Aku..... (suaranya perlahan dan tersekat2...)
Aku... sedih.... (mula menangis teresak2...)

Pulak dah...
Tadi mengamuk sangat....
Tak paham aku ngn ko ni, langit!!!

Tak paham sudah la!!!
Sape suruh ko paham?
Sape suruh ko mai umah aku!!!
Sape suruh ko menyakitkan ati aku yg dh sedia sakit ni lagi!!!!

Tetibe langit memberi tendangan padu maut dan terpelanting la virus jatuh ke bumi...

Aku punya pasal la aku nak tulis aper pun!
Ko taknak baca sudah!
Hahahahahahahahahahahahaha!!!!

Giler punyer pempuan...
Aku cakap baik2, diterajangnyer aku...?
Buruk tul perangai...
Takde kawan la ko sampai sudah, langit.....

Ulasan : Misi kali ini tidak berjaya kerana kaedah yang digunakan tidak sesuai utk langit pada cuaca yg tidka menentu terutama bermula dari Oktober dan mungkin berakhir dengan berakhirnya onsun di Laut China Selatan...








No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers