Scoliodentosaurophobia

Salam...

OK, sape dpt sebut tajuk ni dengan betul aku bagi singgit....

Tadi lepak kat blog Yus jap. Dia bincang pasal phobia...
Suma orang ada phobiakan...
Takot tinggi, takot gelap, takot sempit, takot air, takot haiwan, takot darah..
Macam2 la...

Agak2nya kan phobia apa yg paling pelik yg penah korang jumpa...

Time skolah dulu aku penah jumpa orang phobia pada mancis...
Dia takot nk pegang mancis time nk on dapur. So time nk nyalakan mancis tu dia pegang mancis tu dgn tisu...
Bila aku tanye, "Awat pegang guna tisu...:"
Dia jawab, " Geli la."
Aku terlopong jap...
Serius, aku tak faham...
Tapi tetap menghormati ketakutannya...

Apa pulak phobia aku....
Huhu.. Agak2nya ape ek...
Sebab phobia sgt, tak tergamak aku nk sebut perkataan benda tu...
Yg pasti, kalo nampak "dia" terus sejuk kaki dan tangan.
Terus nafas terhenti dan rasa nak jerit sekuat hati...
Rasa nak pengsan pun ada...

Tapi time search pasal phobia aku ni kat Encik Google, ada gak manusia yg mengejek phobia cam aku ni..
Dorg cakap, " You are such a moron. The Weirdophobia. Phobia of stupid thing."
Wah!!!
Ingat ktorang saje2 nk gedik ke takot "mende" tu...
Kalau la, aku tak takotkan"nya" hidup aku akan lebih aman...

Serious...

Apa pulak ketakutan anda...

Wassalam....





No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers