Alien from Planet Nameck yg membuatkan aku muntah ijau

Salam...

Blog ni nampaknya cam ala2 terbengkalai...
Sebabnya aku tak dan nk menulis kat sini...
That'a a good thing actually, kerana reality idop aku dh kembali bz...

Dalam idop aku ni cuma ada 2 keadaan...
1. Xda keje nk buat dari pagi sampai tgh mlm... So aku main game, blogging, tenet, mkn n tdo...
2. Aku bz sgt smpai takleh nak wat ape2 yg menggembirakan...
3. Tak pernah berlaku perkara yg in-between... maknanya ada keja dan ada masa...

Tadi aku jenguk ke blog Jo...
Actually itulah satu2nya blog aku jenguk utk baca setiap entry...
Sbb bg aku luahannya sangat menarik...

Dan sejak aku benti blogwalking, nampaknya org lain pun dh tak jenguk balik ke blog aku...
Ooo... Begitu rupanya...

Berbalik kpd blog Jo, aku suka dgr luahan perasaan dan pandangan org...
Kerana secara realitynya, kte tak dapat citerkan bebeapa pandangan yg dianggap sensitif atau terlalu personal...
So kalo jerit kat blog pun apa salahnya...
Bukannya org betul2 kenal ngn kita ni kan...

Cam yg aku buat la...
MArah kat mak ayah..
Marah kat lelaki...
marah kat dunia...
HAkikatnya, idop kita takde la seteruk itu...
Cuma saje je nak jerit puas...

And it's a good thing bila org yg kita tak kenai mai bg pandangan n pujuk2 kte...
Rasa macam dimanjakan pula..
Huhuhu..
Best2,....

Tapi bila muncul sorg unidentified species yg bg pandangan pandangan panjang lebar n cakap belit2 last2 takde isi pun yg ingin disampaikan; wow! It's a*&#@#%^&*()*&%^$@$%$&^(*)&%@%&(!!!!!!!!

Walaupun ia takde kena mengena ngn aku walau sebesar zarah pun, tapi cam kelakar pula tetiba nampak alien muncul dan berbual2 mesra menggunakan bahasa planet NAmeck walhal semua org terpinga2 dgr dia cakap...

Dan paling tak best bila ayat panjang lebar dia tu telah menjadi semak samun yg tak bisa ditebas oleh siapapun... Walaupun apa dia cakap tu mmg betul; tp ia tak di' applykan dgn cara yg betul dan kpd prospek yg betul... Kelakar la....

LA ni bila muncul alien tu, aku rasa cam nk muntah ijau je...
Everytime buka blog Jo, aku dh ready dh besen kat sebelah aku manala tau betul2 termuntah ijau....
Hahaha...
Hyperbola di situ...

La ni pun entry Jo mcm asyik nk marah2 je...
Dan beliau juga asyik ulang2 situasi berkaitan dgn alien tu...
Ternyata kata2 alien tu telah menyinggung perasaan Jo dan buat Jo kembali tak gembira...

Alien tu agaknya tak sedar yg dia telah melukakan hati org lain...
Aku mmg jumpa rmai org berdakwah...
Tapi kelakar pula kalo tabligh jumpa ustaz dan ajak ustaz tu kembali ke pangkal jalan dan suruh bertaubat dan jgn ikot perkara2 tak senonoh... Tak ke ustaz tu akan terpinga2... Takkan kerana ustaz tu tak pakai semutar berbelit kat kepala bermaksud ustaz tu dah tersesat dari landasan yg sebenar...

Dan lagi kelakar bila tabligh tu tak putus2 suruh kembali ke pangkal jalan...
Ustaz tu mesti gelak dalam ati dan lama2 bosan gak dgr....
Walaupun apa yg tabligh tu cakap adalah sangat betul...

This is just an example...
Aku tak tujukan kpd mana ustaz atau mana2 tabligh...
Kerana mereka buat perkara yg mulia...

Jo, ko sabar je la...
Harap2 blog tak popular aku ni tak dijangkiti alien workshop tu...
Kalo tak, penat la aku melayan dia berbicara bahasa planet Namecknya tu...

Wassalam...

1 comment:

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers