Puteri Sentubung bg Baby

Salam...

Yg sebenarnya aku nk citer dlm entry lepas ialah....

MIMPI AKU MALAM TADI...

Selama ni kan aku nk sgt mengandung, ada baby n jaga baby tu sampai besar cam aku....
Tapi aku takmo suami...
Sbb suami akan menunjukkan contoh yg tak baek paa anak n anak jadi out of control gara2 ikot prangai bapanya...

Malam tadi aku mimpi...
Tgh mlm aku buka tingkap...
Ada sorg puteri yg duduk melunjur ala2 seksi atas tikar mengkuang betul2 kat perkarangan umah aku...
Kt depan dia ada  lilin...
Kat sebelah dia ada sorang baby yg berbungkus kain putih....

Puteri tu perkenalkan dirinya sbg Puteri Sentubung....
Dan dia nak bagi aku baby tu....
BAby tu montel, dan tak comel..
Mata sepet dan besar jer...

TApi aku suka sgt...
AKu kan nak baby....

Pagi tadi aku excited je citer kat ibu mimpi tu...
Suka gila la kalo betul2 dapat baby...
Muka ibu berubah bila aku sebut puteri nk bagi baby...
Baby.... Muka ibu serius giler...
Aku pun pelik....

Ibu cakap, dulu nenek slalu cakap kalo mimpi org nk bg permata atau baby; maknanya ada org nk bagi "benda" atau nk serah "benda" pada aku...
Benda apa.....
"Hantu raya" ke, "polong" ke... Tak tau la; tp benda yg dia dh takmo simpan dah.... Kata ibu...

Seram weh....

Ibu kata kalo ada org bg ayat utk jd cantik ke, utk krus ke, utk naik seri ke, ajak minum ke, makan ke, bg makanan ke, hati2 la... Takot melalui benda2 tu aku leh tak sengaja amik "benda"....

Wooooo...........

Cukup la "sorang pendamping" yg kuat cemburu ni...
Kalo ada pulak hantu raya, bergaduh la dua "benda" ni dalam aku....

Sebut tentang pendamping, aku teringat time remaja dulu ayah cakap, "Nnti dah kawen KAklong lagi susah.. Pendamping Kaklong cemburu ngn suami kaklong n buat kaklong benci dia..."

Woo...
Dulu gelak2 je drg ayah cakap camtu...
La ni takleh gelak dah...
Sbb aku selalu je cepat benci dgn org yg aku sayang...

Awat ha....

Wassalam...

4 comments:

  1. aku rasa... mungkin itu la yg berlaku kat mak aku skg nie... dlm bahasa kitorg, benda yg nak ditinggalkan tu dipanggil 'saka'.

    sedih... mak aku jadi mcm lain je skg... bila balik aku mcm dah takleh cakap dgn dia lg.

    ReplyDelete
  2. Dahsyat jugak..baru tau ada gak maksud mimpi tu..ingatkan baru nak dpt brita gmbira kan.. n_n

    p/s : Ingat pesan mak, hati2.. n_n

    ReplyDelete
  3. Jo: Ye ke Jo... Saka tu da diturunkan, atau belom diturunkan... Tak bestnyer kene warisi saka... Setahu aku kalo saka tu tak diamik, pemegang saka tu takleh mati di saat nazak....
    Adoi... Dah tu mak ko camne skrg...

    ReplyDelete
  4. Ckin Kembaq: A'ah.. Aku pun igt t maknanya akan terjumpa bayi dari tong sampah ke, apa ke... Uih... Takot....

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers