Apa Itu Cinta

Aku bingung bila memikirkan apa yg diertikan sebagai "CINTA"...
Aku sunyi dan merasa kekosongan...
Aku inginkan seseorang memandangku dengan cinta, menyentuhku dengan cinta, memberi senyuman kepadaku dengan penuh cinta...

Tapi bagaimana nak ku kenal bila cinta mendatangi sedangkan cinta itu sendiri tidak ku kenal...


Cinta adalah kekuatan yang mampu mengubah duri menjadi mawar
Mengubah cuka jadi anggur
Mengubah sedih jadi riang
Mengubah amarah menjadi ramah
Mengubah musibah jadi muhibbah
Itulah cinta

Sekalipun cinta telah kuuraikan
Dan kujelaskan panjang lebar
Namun jika cinta kudatangi
Aku jadi malu pada keteranganku sendiri

Meskipun lidahku mampu menguraikan
Namun tanpa lidah, cinta ternyata lebih terang
Sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya
Kata-kata pecah berkeping-keping
Begitu sampai kepada cinta

Dalam menerangkan cinta akal terbaring tak berdaya
Bagaikan keldai terbaring dalam lumpur
Cinta sendirilah yang menerangkan cinta dan percintaan

Begitu ke...
Atau aku sendiri tidak memahami apa yg ditulis Rumi ini...

Dan kini aku ulang2 mendengar lagu Ketika Cinta Bertasbih kerana aku tak faham...
Dadaku sakit... dan sangat sakit...
Nafasku sesak... Hatiku pilu... Dan mataku bergenangi air mata...

Kenapa aku begini....

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers