Ketapi Terbalik Guling-Guling...


Salam...

Keretapi bawa Gula ke Singapura tergelincir.
Rupanya gula Malaysia dijual ke Singapura.

Adakah ini punca gula tiada di Malaysia ?


Harga gula di Semenanjung Malaysia ialah RM1.65 sekilo manakala di Singapura ialah RM3.05, lagi untung jual di Singapura.

Enam gerabak keretapi kargo dari 30 gerabak yang membawa gula dari Prai , Pulau Pinang ke Singapura telah tergelincir pada 23 Jun 2010 di Kluang.

http://www.nst.com.my/nst/articles/Freighttrainderails_servicedisrupted/Article

Note: Berita ni ada kluar kat Media perdana ke? Mungkin aku terlepas pandang berita ni. sbb berita ni keluar pada 23 jun 2010. Tapi bukan itu persoalannya. Yang nak aku persoaalkan ialah macamana dalam keadaan gula dicatu di malaysia tapi malaysia boleh eksport sehingga 30 gerabak gula ke singapura? Ni pun "nasib baik" la keretapi tu terbalik dan NST kluarkan berita ni.. klau x siapa pun x tahu cerita ni. Entah dah berapa ribu gerabak gula la agaknya yang dah dihantar ke singapura yg kita semua x tahu..

Artikel ni aku kerat dan lekat dari rumah En. Bujang Kacak

6 comments:

  1. huh..patutlah semut kt umah xder, rupanya semua gie serbu gula kat spura..haha...

    ReplyDelete
  2. aku tak penah beli gula...hehe

    ReplyDelete
  3. hahahha...
    gula oh gula..
    kerajaan memang lain macam..:p

    ada tag untuk ko bro..:p

    http://slumberblogger-freedownload.blogspot.com/2010/06/huh-tag-ngan-award-yang-wadud-dapat.html

    ReplyDelete
  4. gula kat malaysia murah sebab kita dapat subsidi

    ReplyDelete
  5. Sulie: Haha... Patut la laju je semut lari2... Jauh p'jalanan rupenyer..

    Rio: Biar betul... Tp ko kenal kan camne muka gula... (Alhamdulillah..)

    Wadud: Haha... Sukanya... Aku mmg suka jd mangsa tag. TQ bro...

    Touya: Betul2... Asalkan cukup bekalan. Tu yg penting... Awat aku tak dpt msuk blog hang. Hang tukaq alamat ka...

    ReplyDelete
  6. salam - dah lama saya geram ngan gula ni - semut besar buat suka hati dia je

    catatan saya: Sebutir Gula Pasir

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers