Happy New Year EVeribodi!!!

Salam...


1 Januari...
Nak cakap apa lagi kalo bukan nk wish hepi new year dan bebicara tentang azam baru kan...


SELAMAT TAHUN BARU semua....
Yeah!!


Td aku terlibat dgn countdown secara tak sengaja, sebab aku berjual kat benteng...
Dorang ada countdown kat benteng jugak,.....


DAn azam baru.....
Tahun2 lepas awam baru aku ialah nak kurus... tapi azam tinggal azam...


Azam tahun 2010 ialah aku nk buka kedai....
Hampir terlaksana bila aku berjaya buka tapak kat benteng...
Dan terlaksana sebab aku ah dapat kunci kedai tadi...
Walaupun kedai belom buka tapi kuncinya dah berada di tangan aku...


So apa azam tahun ni....
Azam tahun ni ialah.....
AKU NAK BERNIAGA DENGAN BERSUNGGUH2 DAN LANGSAIKAN HUTANG MODAL YANG AKU PINJAM DARI AYAH...


Berapa jumlah modal yg aku pinjam...
Setakat arini aku baru pinjam seribu...
Tapi kene minta lagi nampaknya...
MAybe nk dlm seribu lagi...


AKu akan cuba sedaya upaya untuk meminimumkan penggunaan modal...
Bak kata para penasihat perniagaan...
"TIGA PERNIAGAAN KITA YANG PERTAMA BIASANYA AKAN GAGAL"
dan
"MULAKAN PERNIAGAAN DENGAN KAEDAH BOOTSTRAP (guna apa yg ada dulu)"
INsyaAllah....


Pesan atuk aku (sebelah ayah) berkaitan dnegan perniagaan...
"KALO NAK BERNIAGA, KENE JAUHI 3 PERKARA;
1. Perempuan (yg bukan muhrim dan tidak halal ke atas kamu) - nampaknya aku takde masalah menjauhi mereka memandangkan "Aku bukan gay; dan aku ok"
2. Judi - tak penah dan tak terpikir
3. Berkongsi - memang susah nak jauhi ni, samada korang byk modal atau kurang modal...


Apapun, aku akan ingat pesan atuk sampai bila2...


Wassalam....

3 comments:

  1. Happy New Year 2011... Langit! Jom minum kopi...

    haa... niaga takleh kongsi ke? kalo nak buat sykt perkongsian camne? atau pun maksud atuk Langit jgn join kongsi gelap kot?

    ReplyDelete
  2. Happy New Year, Jo...

    Kalo perkongsian ok kot, sbb ada itam putih n lawyer kan...

    Maksud atuk aku, org zaman dlu kan suka kongsi2 kawan2, adik beradik tanpa itam putih dan ilmu... Mula2 sama2 susah, sama2 senang... Lama2 mula la iri hati, dengki, kawan mkn kawan, mengkhianat... Macam2 la... Sbb tu atuk suruh elakkan berkongsi...

    Maybe perkongsian secara profesional dan ikot undang2 ok...

    Nak gak minum kopi tgh2 mlm ni...
    Huhu...

    ReplyDelete
  3. happy new year sis...semoga bisnes makin maju dan bole bayau hutang...hehe

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers