Pandai Sangat Dier....

Salam...

AKu ada byk pending order gara2 takde mood nk wat keje...

Adik perempuan aku (yg dh kawen aritu) cakap; "Kaklong bole je siapkan oder tu cepat2 kalo kaklong tak byk abeskan masa ngn internet... Apa kata kaklong buka internet utk check email n FB jer; lps dh abes tu kaklong off la.. Takyah abeskan masa tgk youtube la, forum la n mende lain yg ntah hape2 tu.,... Baru ada byk masa nk siapkan order..."

Aku diam...

Camne nak cakap ea...

Org yg ada seseorang yg mencintai tak faham perasaan org yg kesunyian...
Sebab tiap2 kali aku menjahit, aku akan rasa sangat sunyi dan sedih....
Otak takkan fikir apa2 ketika menjahit dan ia memberi peluang kp memori dan perasaan menguasai diri...
Dan rasa sunyi dan memori yg luka yg terbit dlm fikiran...
I just can't help it...

Sebaliknya bila bersama internet; aku membaca, menyerap maklumat dan berfikir..
Begitu juga bila aku reply email dan menulis blog...
Otak aku bekerja dgn rancak dan rasa sunyi serta memori yg tak perlu tu tak berkesempatan utk muncul...

Camne aku nak explen perasaan ni kpd seorang wanita yg sgt cantik dan menjadi igauan lelaki dan tidak pernah merasa sunyi, tak pernah kene reject ngn sape2 dan apa yg beliau dgr setiap hari ialah kata2 pujian dr org sekeliling yg mengagumi kejelitaannya,...

Wassalam....

P/S: Sejak adik aku kawen, semua orang asyik tanya bila pulak aku nak kawen... SEMUA ORANG... Bila aku jawab tak tau mereka akan memberi ceramah; atau bergurau2 ngn aku, atau ape2 la perbuatan yg tak aku senangi... Bila aku jawab takde pakwe dorang tak percaya pulak... Abes tu aku nk jawab apa...

Skrg ni aku rasa nak kawen cepat2 supaya takde orang tanya lagi dah....

Penat tau tak.. Penat!!!!!



2 comments:

  1. Faham... dulu aku start blog pun psl aku rasa sedih dan sunyi sebab mak aku takmo cakap dgn aku selama setahun... kat rumah yg paling byk cakap dia je la, huhu...

    Semuanya gara2 aku masuk tentera, dan dia tak suka sebab dia nak tgk aku jadi peguam yg bukak firm sendiri... aku keluar psl byk aku tak puas hati dgn Bar Council, Ambiga presiden dia time tu...

    Jadi lepas aku tarik diri dr tentera, aku asyik dok kat rumah melukis kartun, mengecat rumah, bertukang, main game, dan memasak sambil mencari peluang kerja sebab aku tak tau nak buat apa lagi kat rumah... bila mak aku ada kat rumah aku selalu pergi ke bilik lain utk buat kerja sendiri, tak bersua dgn dia sebab dia suka buat aku sakit hati je bila bersua...

    Bila adik lelaki aku pasang broadband, aku tumpang pakai dan memula sekali masuk ys sebab nak cari duit sampingan, hehehe... tapi tak pernah dpt pun sampai skg... tapi kat situ aku dpt lupakan segala kesedihan dan kesunyian aku sehingga aku dpt bekerja kat IPT...

    ReplyDelete
  2. Tu la Jo...
    Org nmpak kte cam buang masa...
    Tp sebenarnya ia adalah salah satu cara kte buang rasa sunyi...

    Maybe aku tak suka bersosial sbb tu tak minat nk pi jalan2 la, shoping la n mcm2 lg perkara yg cuma akan wat aku penat n boring....

    Main tenet je seronok sbb dpt pilih apa yg kte suka bat...

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers