Aku Cemburu...

Salam...

Eeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....................
Geramnyer aku....
Cemburunyer aku.......
EEiiii... rasa nk penyet2 je jadi kentang lenyek...
Geram sungguh....

Cemburu btul aku tgk blog org laen yg cantik2...
Cantik bukan hanya dlm erti kata backgound mereka shj, tp jgk susun atur gadget dorg, termasuklah gadget2 yg dorg dpt dr 3rd party...
Ader yg taruk muzik, kalendar, gambar2 leh gerak, pointer yg muka cam anime comel, mcm2 lg dorg letak...
Ada yg pandai seimbangkan kaler background ngn kaler garisan ngn kaler tulisan n jumpa lak ngn layout yg cantik bukan maen...
Ugghhh... cemburunya beta...

Keh keh keh...
Jgn salah paham lak... Bukan cemburu yg bermaksud aku tak suka atau benci...
Cemburu sbb aku suka sgt tgk blog dorg yg mcm2 pesen...

Melalui muka blog ni, aku dpt nmpk karakter n identiti masing2...
Ada yg jenis cool, ader gak yg jenis nk memberontak je kejenyer...
Ada yg suka gelap seolah2 dier ni idop dlm kegelapan, n ada plk jenis ceria je memanjang...
Ader jenis sgt feminin, ader gak jenis masculine...
Ader jenis sgt2 matang n berilmiah... tp ader gak yg kebudak2an, comel n cpt je nk emo...
Ader jenis yg simple je blognyer n tak penah tukar2 n tak penah tambah2, rupa yg sama sejak 2 thn lps... tp ader gak kejap2 tukar, pastu tukar lagi, pastu tmbah lg, pastu buang plk, pastu mcm2....

Jenis yg plg aku suka ialah yg jenis sesukati dier je nk wat camne n tak konsisten...
Sbb aper...
Sbb aku suka sgt ngn org yg jenis ada originality n tak tiru sape2...
Aku sukakan originality sbb aku enjoy sgt tgk n baca blog yg ader style tersendiri...
Style tu tak semestinya kene hebat, asalkan jadi diri sendiri n bukannya meniru gaya org laen dh...
Smpai kdg2 aku yg tgk ni pn nk terikut2 gak ngn style dier..

Jenis yg plg aku tak suka ialah jenis yg kejap2 nk carut n guna perkataan yg kasar tahap dewa memanjang...
Pastu layout n gadget dier seolah2 dier ni "Jack The Ripper Jr" a.k.a Org Gila yg tgh marahkan dunia memanjang...
Satu lg yg letak gmbar dier merata2 dgn posing yg sama seolah2 dier tgk cermin n hafal posing tu smpai sudah... dan antara gambar2 tu ader la gmbar pakwe tgh cium pipi dier n dier plk wat muka cam sedap... bodo... nk je muntah ijau...


Ehem... (control macho blk..)
Tak, bukan aku nk hentam sape2 cume sume org dh tau sumer org ader kekasih, tp takyah ler letak gmbau maksiat utk satu dunia tgk... Kalo tetibe tak jadi kawen, or tetibe terjadi artis pas masuk akademi fantasia; skali Abang Nas terjah dgn gune gmbar ms ko form 5 tgh bercium berahi ngn pkwe ko yg ke-berapa pn ko dh tk igt, kan ke malu muka sndiri...
Ni aku ckp sbb terjumpa blog org yg aku kenal tepek gmbar bukan2 dlm blog dier, wat aku rasa malu je... Tp kalo tegor, nnti dier kate aku ni kolot plk... Kang tak psl2 jadi gaduh, aku terbaling lak dier ke Lautan Jepun...

Tp takper...
Masing2 punye blog, sukati la nk taruk aper pun...
Sape tak suker takyah la masuk kan...
Blog aku pn same gak...
Aku tgk pn boring...
Dh ler senyap takde lagu...
Yg gerak pn cume Encik Tidak Kenal Putus Asa tgh lari setempat dgn semangatnyer...
Sumer post pn xder gmbo... asyik2 gmbar budak rambut oren, pegang kipas kertas tgh nganga nmpk gigi sebatang...
Ader ati plk nk komplen blog org laen yg lg byk follower dari aku...

Huhuhu...
Bukan komplen....
Tp td tgh duk taip dgn gembiranya tetibe je teringat gmbau tu trus je emo kejap...
Oooo....
Marah ek...
Nah aku letak gmbar pakwe aku yg terbaru...


Seksi... Tak seksi la... Aurat lelaki dr pusat hingga ke lutut...

Ha... Ensem sgt sampai tak logik (tanda soal)...
Haha...
Eh.... Bukan...
Memang seiras tp dia bukan Masked Rider Kabuto...
Namanyer Jaafar Bin Budin..
Huhuhu........

Wassalam...


5 comments:

  1. Hahahaha..nice review...even randomly..

    aku nye blog camne plak??
    blog ko ok je..tak yah letak lagu main2 sndri tu...semak je..
    ko kn ada cara tersendri..so, let it be..heeeee

    ReplyDelete
  2. salam langit...cemburu ek..cemburu bagus nie..sb boleh tolong kita mencapai yg kita nak...
    tp bg saya blog ini dah ok dah...kebanyakkan org or pelawat xsuka lagu2..bising je...tp nk letak boleh juga...saya pn dalm proses belajar...sekian...(^^,)

    ReplyDelete
  3. lelangit pye blog dh okess jek sy tgk...maybe sbb selalu tgk sbb2 rasa boring...cam aku tgk coding memanjang,cam nk muntas juga...aniway, blog anda cumil!!!

    ReplyDelete
  4. hohohooo... ni mesti kes cemburu ngan blog aku nie :P

    blog Langit ni sedap mata memandang, tak berselerak... kalo nak experiment letak music player pun ok gak... cuba gi ke site www.bloggersblog.com dgn www.widgetbox.com utk survey widget yg boleh add kat blog for fun.

    ReplyDelete
  5. Huhuhu...
    Cam tau2 jer blog korg yg ku cemburu sgt tu....

    Rerama: Blog ko kalernyer yg plg aku suka. Damai n tersusun rapi. Aku rasa ko ni jenis yg tak suka sepah2 n sukakan sumthing yg plain, simple but modern.
    Ni pendapat aku la...

    KUz: Btul ke pelawat x suka lagu2.. Ooo...sbb aku dh lama nk cri player taruk cni tp x jmpe yg b'fungsi ngn baek. Haha.. Xpe2.. Jom kte blaja same2. Ganbatte...

    Sulie: Huhu.. TQ sbb kate blog sy cumil (merah muka sy seminggu)... Tul gak. Mgkin sbb slalu sgt tgk, tu yg rs boring jer tu. Tp xder layout gambo langit laen dh yg sy jmpe. So t'pkse la setia pd yg satu. Hahaha...

    Mario: Aku cmburukan gambo jejaka kacak yg duk atas pangkin tu. Cntik sgt. Tp pndpt aku yg menariknya blog ko, bukan mukanya, tp entry2 ko yg m'ngancam jiwa tu. Dan aku kagum ngn usaha keras ko utk dptkan idea entry yg menarik perhatian. Hrp ko x delete blog.. Hihihi...

    Jo: Haha.. Cam tau2 jer... Biler msuk je blog ko, mcm terbau2 je kopi panas cap kapal api. Hahah... Mmg dh lama aku cari music player, tp bile add je, cam x b'fungsi jer. Kdg2 x mncul, kdg2 cam ader error. Nnti aku try godek2 kt link yg ko bg tu. Thanx so much.. Huhu...

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers