The Best Superhero Movie Ever

Salam,

Adik aku blk dr cuti sem n dier ajak aku tgk 1 movie...

Citer aper...
Citer Batman...

Adoi.... tolongla bg citer yg membina sket... Batman... (tanda soal)

Tp sbb nk jaga ati pnyer psl, pd pukul 3.00 pg smlm aku pn tgk la jgk...


Mula2 start citer tu, aku dh impress ngn kualiti gambo dier...

N time perompak bertopeng badut tu buka topeng muka dier... seriusly.... aku sgt terkedu...

Pergh... Ni bukan calang2 citer...
Aku tgk dgn penuh debaran dan emosi yg bercampur baur smpai la tamat citer aku n time tu ku terdengar org mengaji dh kat surau. Nk Subuh dh rupenyer...
Dan org yg paling outstanding dlm citer ni...

Mesti la BUKAN BATMAN!
Tetapi lelaki ini....

Yes, his name is Joker...


For me this film is one of the best Superhero film that I ever watch...
Why...


1. Skrip...

Seriusly, inilah kali petama kau tgk citer omputih yg aku hanya mampu mendengar mereka berdialog dan lambat sgt aku nk paham aper bende yg dorang duk borak...Bahasa Inggeris yg tinggi... Skripnye macam ckp, "Well, u know what I mean..." Kalo ade English subtitle kt bwh pn aku lmbat paham, aper lg kalo takde subtitle... Skripnyer sgt cepat...
Pergh.. Tabik pd penulis skrip...


2. Jalan citer yg unpredictable...
Terima kasih kpd Si Joker yg pelik. Sebab hang la aku tak dpt predict what will happen next... Wlaupn ader gak yg dpt agak jadi aper, tp cam ader double surprise. Bile 1st surprise aku dpt predict, second surprise aku terperanjat pastu ternganga seminit sbb tak sangka...

The best scene is......

- rakyat duk dlm bot2 yg dipasang bom. Sape yg tekan butang utk letupkan bom laen, bot dorg takkan meletup... Tgh duk pikir nk tekan ke tak tekan, sorg prisoner Negro yg besar dan tinggi n muka ganas giler mintak butang tu. Dier kate, "Giv it to me. If u dun wanna do what u gotta do. Let me do it.." Cuak giler aku time tu weh...

- Time Bruce Wayne nk declare yg dier batman kt press...

rasanya byk sgt best scene... Tp the best is when I tot citer ni dh abes padahal tak... Dan kurasa sgt tertipu....
Dan the last scene, aku tak puas ati... Tp terpaksa redha dgn keputusan mereka...


3. Actor... The Best Actor Goes to....

The Joker...

Sebenarnya citer ni takkan jadi citer kalo bukan Joker ni saja nk timbulkan huru hara... Smpai skrg aku masih tak paham aper masalah Joker ni....
Yg aku tau, kalo dier ader depan aku skrg mmg aku takot...


Tapi...

Kalo lelaki ni aku tak takot...

Sgt suka kalo dpt jd pakweku...

R.I.P : Heath Ledger

Wassalam...

3 comments:

  1. Joker asalnya seorang penjenayah yang saja-saja nak buat jahat . Bila muncul Batman dia dah jumpa orang yang dapat hiburkan dia , orang yang setanding dengannya .

    Joker tak boleh bunuh Batman , sebab kalau dia bunuh Batman dia akan jadi penjenayah biasa jer .Dah takda persaingan .

    Batman pulak tak boleh bunuh Joker , sebab once dia membunuh dia akan jadi pembunuh selamanya .

    ReplyDelete
  2. Betul2...

    Last2 Batman telah mengobankan nama baeknya semata2 nk cover Two Face tu...

    Kagum ar ngn Batman...
    Coolest hero ever...

    ReplyDelete
  3. Tahu tak yang The Dark Knight nie sequal kepada Batman Begins ? Tapi Batman Begins tak tengok gi .. nampak cam tak best

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers