Mari semua baca Entry ni...

Salam...

Smlm aku pi dgr preview ttg sejenis produk kesihatan bernama Noni BSY (kalo tak silap)...
Noni ni local namenye mengkudu... dan hasil extractionnya dimasukkan ke dlm botol sbg suppliment...

Aku ikot pn semata2 sbb ayah aku ajak, n ayah plk nk pi ngn membernye yg suke sgt mintak duit dan ayah ngn murah ati je bg. Aku of course la tak suka...
Dh mak ayah kte keje kuat2, adik2 kte nk pkai duit pn berpada2, tup tup... dier mintak 100, 300, ayah bg jer...
Kdg2 aku pkir, ayah ni bodo ke aper...

Camtu jgk masa nk buka homestay tu, kwn ayah mintak 3000. Katenyer nk bg kami: -
- katil single 20 biji ngn tilam skali
- almari utk setiap bilik ( bilik ader 7 buah)
- cermin utk bilik n bilik air (patutnya dlm 5 biji la)
- coffee table 2 biji n dining table sebiji
- TV table 2 biji
- dan landskap utk halaman umah

Ha.... cam murah kan...
Memang pun...

TAPI...

Yg kami dpt ialah:-
- katil single 9 biji
- tilam 4 biji yg tebal dan buruk, 3 biji yg nipis n leper n buruk
-2 rak yg buruk giler (tp dier ckp klasik n die nk alter lg biar cntik..TAPI SMPAI SKRG X BUAT)
- coffee table 2 biji (yg x varnish/syelek/cat/dll)
- TV table 2 biji
- ader la 1 bende yg nmpak cam bangku ke pangkin ke ntah la ape nama bende buruk tu...
- 4 pasu pokok ape pn tak tau (pokok yg jumpe kt tepi pantai) n 1 pasu tu dh [ecah, dier ckp tu la seni...

Tu la yg kami dpt...

Masalahnya, aku takmo mende2 buruk yg mengarut yg dier dh nk buang tu pi anta umah aku....
AKu nk almari ngn cermin...

Last2 almari ngn cermin aku kene beli sendiri...
Baik gne 3000 utk bli almari ngn cermin, dpd bg dier dpt lak barang buruk kt bengkel yg dier dh nk buang...

Ape aku merepek ni...
Aku nk citer hal NONI sebenarnya....

Aku minat ngn Noni ni sbb dier bukan ubat, tp sejenis enzim iaitu Xeronine...
Sbnarnya Xeronine bukan enzim; takpe la... aku study dulu hal ni...

Yg aku tau ia dirembeskan oleh hati kte tp ble dh tua dan ditambah lg ngn gaya idup yg tak sehat, hati pn dh kurang la nk rembeskan dier...

Mengikot testimoni, ramai org yg dh bertambah sehat lps amik enzim ni...
Nk2 yg ada diabetes, migrain n penyakit kulit...

Org yg hmpir kene potong kaki pn leh pulih sket2 lps mkn (mybe tak 100%, tp at least leh la bertahan dan menjalankan aktiviti cam org laen)...

Sebenarnya, aku percaya; sbb ianya enzyme yg diekstrakkan dr buah mengkudu...
Tak mcm ubat yg rata2nya drugs yg terkawal, yg berfungsi utk merangsangkan organ atau tisu, atau sel atau reseptor atau enzyme atau ape saje dlm badan kte utk bertindakbalas. Lama2 badan kte akleh keje ngn sndri tanpa kehadiran ubat jika diambil dlm jangka masa yg terlalu lama. Enzyme plk ia mmg semulajadi wujud dlm badan, cuma kte tambahkan kuantitinya spy cukup utk bdn berfngsi dgn normal, nak2 kalo metabolisms kte dh menurun ikot usia...

Tp NONI BSY ni aku tak tau la berkesan ke tak, sbb xder bukti lg kt dpn mata ku. Kecuali kulit tangan ayah yg berjeragat tu dh jadi kering n tanggal cam sel mati. Tp ni masih dlm peringkat awal lg...

Kat umah aku ada la 10 botol kecik...
Sape2 yg ader skit kencing manis tahap tinggi ke, pnyakit kulit ke, ape2 la yg cam takleh diubati, leh la request kt aku...

Aku tolak kt korg RM40 (skali ngn kos antar)...
Aku cuma nk tau dier berkesan ke tak...
Sbb aku tak tau nk bg sape cube memandangkan aku tak kenal sape2 yg ader penyakit teruk...

Maybe gak aku nk join bisnes ni kalo korg dh try n tgk dier betul2 berkesan...
Tp ni pn msih dlm pertimbangan...
Lgpn utk jd ahli classic cuma RM150 jer...
Mampu la kalo aku nk join kan...

Tp kalo sape2 yg tau hal baek atau buruk ttg NONO BSY ni, silala bgtau aku...
Sbb aku tak penah join mende2 cenggini...

TQ sbb baca...

Wassalam...





2 comments:

  1. "Aku minat ngn Noni"

    Ingat ko minat kat Noni kampung sebelah .

    Lol baik gak ayah ko , tak tegur ke ?

    ReplyDelete
  2. Haha...
    Noni kmpung sebelah tu comey gak...
    Tp not available anymore...
    Ekeke...

    Dh tegor..
    4 kawah die bebel kt aku blk...

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers