Si Bongok Jaya Gading

Salam...

Aku panas ati tul arini gara2 minah cashier SI Bongok Jaya Gading...
Bukan arini je....
Sblm ni pn penah aku bli udang, pastu tetibe ader la komponen udang tu tercucuk kt tangan die terus luka...
Dier pn benti wat keje tgk tgn jari yg luka tu, pastu wat muka menyampah kat aku... macam la aku ketua udang tu...

Lgpn bukannya cedera parah smpai nmpak tulang, stakat kene cucuk jarum kuar darah setitik...
Pastu konon2 jari saket, wat keje terhegeh2, kejap2 tgk jarinya yg cedera parah sgt tu...
Siap lap2, belek2 lg...
Aku cuma beli udang n timun, kene tggu 15 minit smpai siap die bg baki gara2 kecederaan yg dialami oleh jari telunjuknyer...

Ha...
Arini plk, dier bengang kt member psl dier plk yg kene jaga kaunter...
Pastu buat muka sial pandang aku mcm aku ni menyusahkan die sgt...
Nape... Ko kene jaga kaunter bukan salah aku...
Kalo tak suka, tukar department laen...

Masalahnya aku beli barang kt pasaraya ni SETIAP HARI HAMPIR RM200.00...
Cume tak bli ayam je kt sini....
Ayam ku beli kat Giant or Nirwana sbb murah...
Kalo beli dpt la Jaya Gading RM500 dr poket aku....

Time aku hulur member card, die wat tak nmpak je terus scan sayur2 tu...
AKu pn letak je member kad tu atas meja sbb byk lagi brg dlm toli aku kene letak atas kaunter...
Dgn selamba b*** hutannya die cakap, " Ai, marah..."...
Aku yg tak marah pada mulanya, terus hangin dgr suara menjelekkan die tu...
Aku pn terus campak semua brg dr dlm troli atas kaunternyer...
Ni tgh tahan marah la ni...

Pastu semua sayur aku dier pi cmpak sesuka ati je kt dlm beg plastik n ikat kuat2...
Dgn daun bawang n kangkung kt bawah kene hempap dgn timun, dgn tomato...
Tolong la...
Ko tak sekolah ker....
Brg berat letak bawah, sayur berdaun patut letak atas...
Tak pun letak plastik laen...
Karang balek umah aku jgk kene marah ngn ayah sbb sayur dier kene hempap...

Aku malas nk cakap ape2 kt pmpn tak skolah tu...

Yg pasti pasni aku tak pi dh Jaya Gading Tanjung Lumpur tu...
Aku pi sana pn semata2 sbb dekat ngn umah...
Murah takde la murah maner pn...


PAsni pi Eng Hong lagi baek...
Cashier sane lg byk keje, tp takde sorg pn cam muka babe..
Sdap sket ati aku nk hulur beratus2 kt cashier tu...

2 comments:

  1. relax-relax ..... tak yah lah sampai guna perkataan "babi" .. tak elok .

    Aku pun dah tak taw berapa kali luka dah bila kerja ... relax jer bila luka ... takder lak wat muka masam camtu .

    ReplyDelete
  2. Touya:
    Hokey...
    Aku pn marah sgt nulis entry niey..
    Taik blk perkataan babi...

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers