Chapter 10 : Jerit Dalam Hati!!!

My Fear say "Run"
My Intuition say "Run"
My Mind say "Where?"
U r rite Mind (Mind 2 namer org putih bg Akal)
Where should I run?

"Jgn tkut kak, jgn tkut..." katanya
Dia tunjukkan aku album gambar famili dia...
Tgh aku menatap, dari ujung mata aku tgk dia duk tgk aku jer...
Actually I'm not focussing on da album
Otakku melayang camner nk lari dari sini...

Tetibe dia pindah duduk sebelah aku
Terlalu dekat sampaikan aku dpt rasa nafasnya di telingaku...
"Yg ni kakak sy," dia tunjuk kat gmbar tu
Tetibe dia buka helaian yg seterusnya dan masa tu juga tangan dia melanggar payudara kiri aku
Gasp! Babi!
Aku naik darah, tp bile tgk muka dia yg dh pelik tu, aku jadi takot nk bereaksi....

"Yg ni gambar mak ayah saya" katanya
"Dorang pi mana?" aku gatai mulut pi tanya pulak
Budak tu geleng. "Dh xde dh," suaranya perlahan
"Xder pi mana?" Ai, gatai mulut lagi...

Tetibe die gelak.
"Hahaha... Bukan salah sy, kak."

Sudah, bila masa plk aku kata salah ko?
Dia masih geleng2 kepala sambil ketawa.
Ketawa tu cam pelik. Ketawa geli ati tp dlm masa yg sama terdapat sendu di matanya...

"Bukan salah sy..." ketawanya masih berbaki...
"Xper la..." aku jawab sambil terus belek album yg mmg tak berminat pun nk tgk
"Mmg bukan salah saya, akak paham tak!" tetibe die membentak

Mak kau!
"Paham..." wlaupun x paham, aku cakap paham je la

Tetibe die bangun. Berjalan mundar-mandir
"Ayah tu hari2 pukul sy!
Mabuk je nk pukul sy, mabuk je nk pukul sy!
Xda duit pun pukul sy...Pukul mak," dia ke hulu ke hilir tak keruan
Ai, dh start sejarah keluarga plk...

"Mak pun sama! Marah kat ayah, tp lepaskan kt sy!
Ari2 sy kene marah. X buat salah pn kenen marah! Kene pukul lagi...
Tgk ni," dia tunjukkan paha kirinya yg berparut besar

"Ni tau apa ni?" tanyanya. Mata bergenangan air mata.
"Dia seterika badan sy...
Kenapa? Sy x buat apa2 pun!"

"Ni lagi," ada lg dia tunjuk belakang badannya.
Seriously, aku x nmpak apa2 kesan ganjil pun.
"Mak pukul ngn kayu masa sy tdo. Sy x buat apa2 pn, kak..." sambungnya membebel x keruan
Yg aku ni bila plk dpt jawatan pendengar setia?

Tetibe die tarik parang panjang yg dh berkarat yg terselit kt celah dinding...
Aku telan air liur...
Ya Allah, lindungilah aku ya Allah...
Dibelek2nya parang tu elok2...

"Kakak pun satu hal," dia bersuara. Masih lg membelek2 parang tu...
"Kalo kakak tak nampak sy tetak mak ngn ayah, xde la sy nk tetak dia sekali..."
Ya Allah!
Tetak mak ayah? Musibah apakah ini?
Aku hampir menangis...

Relax2...
Aku kene kawal emosi aku...
Jgn2 budak ni wat citer je...
Relax....

Dia menghampiri aku. Mataku asyik pandang pedang karat tu jer...
"Sy sayang dia, kak. Sy sayang kakak sy..." dia pandang aku tajam. Matanya bergenang dgn air mata
Aku tak tau aku nk senyum ke, nk takot ke, nk sedih sama ke, aku tak tau...

"Yang kakak pegi lari kuar nk panggil polis tu pasal ape?
Sy x sedar tgh pegang parang ni, tetibe... Piap!..." dia tunjukkan aksi Samurai Deeper Kyo memenggal lawannya.
"Terputus kepala kakak..." dia pandang aku semula.
"Bukan salah saya, kak..." air matanya mula jatuh...
Dia rebah melutut dan menangis teresak2...

Aku tak tau nk buat apa...
Rumah berkunci, parang di tangannya...
Perlukah aku bersimpati?
Atau takut...?

Baik aku pikir camne nk kuar dr sini...
Akal!


No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers