Ayah Saya Sangat Comel

Salam...

Korang tau kan sejak puasa, kitorang dah tak berniaga lagi... 
Aku pun baru je start berniaga slow2, tu pun duit takde la masyuk mana...

Sejak tak berniaga, ayah aku cam dah gila...
Sebelum ni umah kitorang penuh lalang sampai kena sound ngn ketua kampung, tp ayah wat dek jer...
Lagi org sound lg ayah wat dek...
Mmg menyakitkan hati kan...
Aku pun sama gak...
Tak potong rumput smpai dah penuh lalang kat umah...

Tp sejak tak keje, ayah giat sgt cabut lalang...
Ya....
CABUT LALANG...
Bukan mesin lalang ke, tebas lalang ke, racun lalang ke...
Tapi beliau mencabut lalang...
Sampai habis terang umah kitorang...

Sejak minggu lepas, ayah dah stop cabut lalang...
Kenapa...
Sebab lalang dah pupus...
Takde apa dah untuk dicabut...

Semalam ayah kuar jap...
Bila balik, ayah bawa 3 buah buku..
Buku Bahasa Inggeris yang tebal cam almanac...
Tau tak buku apa...
Buku pendidikan sains...

1. Buku Bio, Fizik dan Kimia
2. Buku Alchemy
3. Buku Perubatan...

Sabar je la...
Ayah nk sambung studi ke...
Setiap masa ayah berkurung ngn buku2 sambil golek2 atas katil...
Past kuar bilik, bagi kuliah kat aku pasal hasil bacaannya...
Aku pun buat2 excited la...
Takkan nk cakap aku dah tau semua tu, kan... 
Nanti dia tak excited plk... 
Tapi bila aku betulkan balik pemahaman ayah yg silap, ayah tak puas ati...
Dia baca balik pastu cakap, "Ha, betul la cakap Kaklong."

Ibu kata ayah sama cam aku zaman blaja dulu...
Asyik bergolek atas katil sorang2, pastu kuar bilik citer kat ibu apa yg aku baca...
Cuma bezanya iub tu jenis takde perasaan...
Muka dia sama je dari mula citer smpai abes citer...
Ibu cuma berperasaan bila tgk citer Hindustan n sinetron yg ntah ape2 tu...
So, takde la tempat nk ber'excited' utk aku dlm umah ni..
Nak wat camne, anak sulung mmg la takde org lain selain ibu kan...

Wassalam...

P/S: Ni aku baru wat semalam... Komen la apa2 yg patut...  http://kedairuncit.yforum.biz/index.htm

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers