JANGAN BACA!!!

AMARAN: SILA JANGAN BACA...

Salam...

Aku rasa aku memang takleh kawen...
Sebab aku tak boleh taat...
Aku tak boley orang suruh2 dan tak boleh menerima arahan...
Aku suka membangkang dan memberontak dengan cara mensabotaj...

Aku tak boleh orang kol aku setiap masa dan msg setiap masa semata2 nak tanya, "Sehat", "dah makan", watpe tu.."... 
Aku rasa ia sangat membuang masa dan kredit dan mengganggu kehidupan seharianku...

Aku tak suka orang kritik cara aku berpakaian dan tetiba nak aku pakai baju kurung everytime jumpa dia. Aku benci gosok baju la, bodo... 
Kalo tak takkan aku benti keje semata2 sbb takmo gosok baju setiap pagi...

Aku tak suka orang tegur aku byk makan mayonis dan keju yg menyebabkan aku mengembang...
Aku tak suka orang suruh aku pakai shawl supaya nampak up-to-date.
Aku tak suka orang yg curi2 pandang dada aku. Tolong la, igt aku tak nampak...

Aku tak suka org tanya tentang status dara aku... 
Dan boleh pulak suruh aku bersumpah atas nama al-Quran di hadapan seluruh ahli keluarga mengakui bahawa aku masih dara... 
Apa masalah korang ni!

Aku tak boleh kawen sebab lelaki zaman sekarang semakin tidak berguna, semakin pengecut, semakin bodoh, semakin malas, semakin liar, semakin tidak menghormati wanita, semakin hodoh, semakin ego, semakin kejam, semakin tak tau malu... 

Nampaknya kita dah kembali ke zaman Arab Jahiliah, cuma bezanya lelaki Arab lebih kacak...

Patut la ayah takot sangat2 bila aku ada pakwe, dan berasa senang hati bila aku solo...
Sebenarnya ayah dah serik dh sejak dapat bekas menantu tak guna...
Haha...
Aku tau...
Mesti lelaki nak jawab, "Tak semua lelaki sama." "Jgn igt semua lelaki sama." "Masih ramai yg baik". 
Sorry, aku penah ada 9 org pakwe, dan 9 daripadanya cakap ayat yang mirip ngn ayat di atas...
Yang kelakarnya mereka 9 orang tu sama jer...
Membosankan... Menyemakkan... Memuakkan... 
Gangguan...

Seriously...
Bila aku solo, aku lebih aman dan tenteram...
Aku akan ada lebih byk masa utk berehat dan tgk TV...
Masa lapang aku terisi dgn perkara berfaedah spt menjahit dan membaca surat khabar semalam...
Aku cuma topup maximum RM10 sebulan - bila urgent leh guna phon ayah anta msg..

Aku leh tgk wayang citer yg aku suka dan bukannya ikot dia tgk citer cam Tokyo Drift, atau citer kerat2 orang, atau citer hantu yg suka sangat "CAK!" org tetiba. Dan tak perlu tgk dia gelak2 time tgk Christmas Carol pastu leh lak dia komen citer tu kelakar... 
Tolong la.. Tu citer yg menakutkan... Adoi! Spoil my mood betul tuan hamba ni...

Yg paling spoil skali time tgk citer seram, tetiba dia cakap, "Oh, dah tgk dh citer ni. Sebenarnya suami dia tak mati. Dia nk takutkan isteri dia supaya isteri dia gila so dia dapat semua harta." 
So, the rest of the 2 hours adalah sangat tak misteri especially time hantu suaminya muncul dan isterinya takut sgt sampai lari2 satu rumah... Awak langsng tidak membahagiakan saya...

Okey...
Puas hati aku...
Pasni janganbagi madah2 cinta lagi...
Aku tau madah tu ko cedok dr email...
Tak pon dari lirik lagu...

Wassalam...


4 comments:

  1. Diorg kata perkahwinan tu utk umat Nabi... memang betul, tapi dah ditetapkan syarat2 utk kawen mestila mereka yg rela berkawen dan dah mampu dari segi fizikal, mental dan financial... jadi tak sepatutnya paksa org2 yg takleh berkahwen, tak rela berkahwen atau tak mampu dari semua segi tersebut utk berkahwen... ini yg aku percaya.

    Aku bersyukur dpt ibu bapa yg tak kisah aku nak kawen ke tak sebab diorg kenal perangai aku camne... dan diorg tau takde lelaki yg mampu dpt aku hehehe

    ReplyDelete
  2. Kan sronok kalo mereka mereka memahami...

    Kenapa la ada org yg takleh respect kehendak kita. Ada pulak yg wat statement aku menentang hukum alam...

    Nk je lempang laju2...

    ReplyDelete
  3. hehe....baca laju2.sbb takut....ekeke

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers