Kena Tindih Lagi

Salam...

Beberapa malam yg lepas aku kerap kena tindih...
Rasanya dh bertahun2 dh tak kena, tup tup kene direct beberapa kali...

1st time aku kene time darjah 5, time tu aku baru je akil baligh...
Pengalaman pertama tu, aku kena dlm pkul 2 pagi...
Sebelum tido tu rasa cam ada sumthing wrong...

Mcm ngntok, tp bila lelap sesaat, terbangun blk..
Ada la dlm 1/2 jam jadi gitu.. Akhirnya tertido...

Tak lama lepas tu, aku rasa badan aku start kebas perlahan2... Startd dr ujung kaki ke sluruh badan...
Masa kebas kat kaki tu okay lagi...
Rasa cam mamai2 n khayal je (ye la org ngntok nk tdo kan..)
Bila smpai ke dada, time tu terloncat dari fikiran aku, "aik, nape kebas ni.."
Time tu juga la tetiba aku rasa cam ada sesuatu yg besar dan berat menindih badan aku...
Sesak nafas, tak leh buka ata, takleh gerak, takleh bersuara, panik!
Beberapa saat lepas tu aku dgr suara lelaki mengilai dan bergema...
Serentak itu suara dua wanita mengilai sama...

Time tu, Ya Allah...
Takot gila babeng..
Cam tgh tgk citer hantu...
Ia berlaku tak lama...
Maybe dlm 5 minit je kut...
Lepas ilang tu, nafas aku berombak2...
Nk gerak tp rasa kejang... 
Tak lama tu baru leh bangun, pi amik wuduk dan minum segelas air...

Wei, takot giler wei..

Sejak hari tu aku slalu sgt kena tindih...
Ibu n ayah tak pelik, sbb ibu pun penah kena...
Tp ibu laen sket, dia rasa ada tangan berbulu lebat pegang tangan dia kemas2...
Ayah tak penah kena...
Dulu time nenek n moyang kena rasuk pun, "benda" tu tak penah masuk dlm ayah wlaupun ayah slalu je cabar...
Nek kata, ayah lahir sekali ngn plasenta, sbb tu dia kuat...
Org tua2 kata kalo plasenta tu diasah dan diberi baby tu makan, dorang akan jadi kebal...
Betul ke tidak, Allahualam...

Umah yg aku tinggal skrg ni dah tua dh.. Sebelum Jepun mai, umah ni dah ada...
Dan keluarga aku dulu selalu kena buatan org...
Og zaman dulu kan slalu blaja ilmu ghaib...

Dan bilik yg aku tido selama ni, adalah bilik khas tuk bomoh dan pak ustaz memulihkan ahli keluarga aku yg kena buatan orang ni...
Ayah kata, maybe ada baki2 lagi kot....

Huhu... 
Aku tak taksub, dan tak pikir sgt...
Cuma aku tak suka la dia asyik kaco aku...
Paling ketara dia akan tindih pd pkul 3 pg...
Dan wlaupun aku masuk tido pkul 11, masih tak dapat lelap wlau mcm mana mengantok pun...
Tapi, bila dekat2 pkul 3, time tu la mengantuk yg amat...
Pastu cam biasa, kena tindih...
Paling sekejap 10 minit...
Paling lama seingat aku dari pukul 1.30 smpai kul 4 pagi...
Giler tak giler...
Tapi yg tu la yg paling dasyat penah aku kena...

Bila dh bertahun2 kena, sampai aku dpt detect yg mana satu kaco aku...
Huhuhu....
Sebenarnya aku tak tau apakah mereka...
Ayah kata, mungkin pendamping... Kalo pendamping dia saje2 gurau...
Kalo betul la pendamping, teringin gak nk tgk muka dia...
Nk tanya, "nape awk suka kaco sy... Takot, tau tak.."
Kalo pendamping, maybe dia sebaya aku kan...

Time sekolah menengah rendah dulu, ayah penah bagitau yg kalo la "itu" pendamping, aku akan susah bila dh kawen nanti. Sbb "dia" tak suka aka cemburu. "Dia" akan buat aku benci pd suami...
Lps dgr tu, aku gelak jer... Tp muka ayah serius...

Skrg bila igt blk; semua persahabatan bersama kawan baik aku berakhir dgn kebencian...
Mula2 mmg ktorg rapat sgt cam belangkas, tak lama kemudian aku mula rasa dorg ni satu gangguan, pastu mula rasa benci dan akhirnya bayang dorang pun aku benci giler... Tp ngn kawan2 biasa, masih contact smpai skrg...
Tapi mungkin semua tu hanya satu kebetulan...
Dan mungkin aku ni mmg teruk, buka salah pendamping ke apa ke...

Tau tak...
Aku tak suka citer psl pengalaman aku kena tindih, sbb semua org akan cakap yg aku hanya bemimpi...
Sebenarnya aku takmo sape2 pun kena cam aku kena, tapi bila dorg pndang cam aku ni taksub ngn paranormal, aku rasa nk je doakan dorg alami sendiri...

Aku percaya bahawa apa yg aku nmpak ni satu ilusi...
Tapi itu tak bermakna "mereka" tak berada di situ...
Mereka berada di situ dan berkongsi bumi ngn kita...
Cuma ruang mereka tak sama ngn kita...
Bukan ke dunia ni ada 7 alam...

"Kena tindih" atau "kena himpit" ni hanya satu istilah...
Takde sape boley explen apa yg sebenarnya berlaku time kita kena tindih tu...
Cuma time tu badan rasa cam kena tindih ngn benda berat dan besar, so masyarakat panggil sbg kena tindih...
So jgn imagine yg ada hantu besar pintu tgh baring atas kita...
Sbb bukan itu yg sebenarnya terjadi...
Ia hanya satu istilah supaya senang citer...

Ada org cerdik pandai explen kpd mereka yg taksub dgn hantu tindih ni, bahawa apa yg kita fikir "kena tindih" tu sebenarnya satu situasi di mana otot tak dapat berkomunikasi dgn otak menyebabkan kita terjaga, tapi badan langsung tak dapat gerak. In dinamakan "mati otot" atau "lumpuh otot". Ini berlaku akibat terlalu penat, terlalu mengantuk, kesan ubat dan laen2 situasi yg berkaitan dgn keletihan...

Aku tak nafikannya...
AKu pun penah kena "mati otot"
Biasanya aku kena time dlm bus (time blaja kat Trgnu dulu), time nk blk dr Trgnu ke Phg...
Atau time aku blk dr kampung tgh2 mlm.. Lepas kuar kete, trus msuk blik tdo sbb tak larat dh. Tp akibat tak mandi ke, atau tak solat ke, mata ngantok tp susah nk tdo, last2 "mati otot"...

Tapi "mati otot" dan "kena tindih" adalah berbeza.. (dari pengalaman aku)...

Ni aku cakap ttg pengalaman aku ni. Orang lain situasinya maybe berbeza...

Mati otot - otak alert dan terjaga, tak mamai atau khayal; tapi badan langsung takleh gerak. Badan jadi lembik seolah2 saraf2 langsung tak berhubung... Nak paksa diri utk bgn pun tak larat... Baik tido je....

Kena tindih - otak tak sepenuhnya terjaga, macam dipaksa utk mamai. Saraf2 saling berhubung, otot dh ada daya utk bergerak, tapi takleh seolah2 seluruh zarah badan kena kunci. Dgr suara2 ganjil berbisik2 dekat sgt dgn telinga (paling menakutkan). Nampak objek2 ganjil (ketiga paling menakutkan). Rasa sentuhan2 ganjil seperti makhluk2 kecil yg byk merayap, ata byk jari2 merayap, atau cucuk2 bhgian badan tertentu, atau mengganuggu bahagian sulit secara seksual (paling benci dan kedua paling menakutkan). Paksa diri utk terjaga. Lepas terjaga pastu kena blk dan ia akan berulang2 sampai la "dia" pegi...

Mungkin bagi mereka yg tak pernah kena, cerita ni seolah2 rekaan dan dibesar2kan..
Takpe, kdg2 kitorang tak harap orang akan percaya. Cuma agak mengecewakan bila orang bersungguh bagitau yg ianya hanya mimpi... 
Dan suruh kita jgn taksub... Kecewa sbb kami bercerita bukan kerana taksub; tapi kerana rasa pelik, tak puas hati dan nk bincang. Dan kalo boleh tak nak kena lagi....

Sebelum kena tindih akan muncul satu perasaan yg aneh, atau mamai yg pelik...
Susah nk explen...
Yg pasti, aku tau mlm ni aku akan kena...
Dapat rasa dia duk situ ngah tgk tau yg dh start mamai ni...

Wassalam...

P/S: Pasni nk citer pengalaman2 kena tindih yg aku igt... (Kalo igt la..)...

8 comments:

  1. Dahsyatnya... rasa mcm penah kena sekali, tapi tak ingat... masa tu mungkin tgh mengantuk jadi anggap sumetu mimpije...tapi mmg ada perasaan sama bila rasa mcm kena pandang je... yg pelik aku rasa cam tau2 je yg pandang aku tu pompuan... cam budak pompuan kecik yg saja2 nak main dgn aku... aku ingat ada cakap 'jgn la main dgn aku, aku nak tido la... main lain kali je la... jgn kacau aku tido..." pastu dah takde lagi dah gangguan tu... masa tu kat rumah lama di perak

    ReplyDelete
  2. Ko marah dia ke... Bagus la kalo dia tak kaco dh.

    Yg aku punya rasanya lelaki. Dh byk kali sruh pegi, sampai nangis2 aku, tp dia kaco lg. Bila Bila start keje KL baru dia tak kaco dh.. Tak jumpa aku gamaknya... Huhuhu...

    ReplyDelete
  3. Maybe aku kena marah dia ngn gaya stylo, baru dia pi kot.. Huhuhu...

    ReplyDelete
  4. awalnya akhir baligh...

    oopss...cerita tentang tindih kan...sebenarnya saintis barat mmg cuba membuktikan tiada unsur2 benda ghaib..tp kita kena percaya bnda2 ghaib..mungkin jgk btul kena tindih or mungkin jugak mati otot..

    ReplyDelete
  5. Kan..
    Mmg susah nk explen benda ni sbb bukan semua og kena. Wlaupun mati otot dh terbukti berlaku pd manusia, tp mgkin kena tindih tu adalah gangguan makhluk ghaib. Apapun gangguan tu biasa2 je. Pagi esok dh lupa dh, pastu mlm teringat blk..

    P/S: Tak best akil baligh awal2.. Takde geng nk kongsi citer. Huhu...

    ReplyDelete
  6. huarghhhhhhh akak pun dik oii... sejak2 minggu2 nih mmg kena tindih menindih nieh.. laki tak caya.. dia kata dia yg tindih adalah... hahhaha

    tapikan kalo kena tindih kita kena lawan dia... akak sellau mmg lawan... baca ayat kursi.. pelan2 dia lepas nanti..

    ReplyDelete
  7. aku tak penah kena kot...hehe

    ReplyDelete
  8. hantu tak ingin tindih mario sebab busuk kot... hehehe

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers