Jangan Kawen Ngn Suami Orang

Salam...

Someone else husband telah membuat keputusan utk memilih aku dan meninggalkan isterinya...
Tapi.....
Dia minta aku cakap sendiri pada isterinya itu...
Sebab dia takot....

Apa punya koman la laki gini...
Aku tak takot, tapi excited...
Tapi terpikir jugak seolah2 aku ni perempuan yg sgt jahat...

Tadi borak ngn ibu...
Aku tanya, "Apa persediaan utk menjadi seorang isteri...."
Ibu pun bagi la sedikit ulasan...
Di akhir ulasan, ibu memberi sedikit penutup.... "Tapi jangan amik suami orang.."

Aku sentap...
Ai.... macam tau2 jer mak aku ni....

"Kalo amik jugak..." aku tanya...
"Awak akan menangis semur idop..." jawab ibu...
"Nape plk,,," aku tanya lagi....

"Sebab suami orang kawen ngn awak bukan kerana cinta.... Tapi kerana dia sunyi, kerana tensen, kerana tertekan dgn sikap isteri... Tapi akhirnya dia akan kembali kepada isteri yg pertama juga.. Sebab dia mengahwini isteri pertamanya kerana CINTA..."

Aku diam terus.....

T___T

2 comments:

  1. awak, biarlah pilihan hidup ni sebolehnya bagi awak itu yang terbaik untuk awak di dunia dan akhirat.

    jika dia mahu meninggalkan teman hidup (isterinya) setelah sekian lama melalui orang lain (awak) , bagi saya itu bukan suatu tindakan yang bijak.

    tidak mustahil suatu hari nanti, jika berbekas kasihnya kepada kisah lamanya, awak makan hati.

    jika awak sudah kuat untuk menempuh dugaan hidup sebegitu, siap siagakan diri dari sekarang.

    (maaf ya jika komen saya membuatkan awak kurang selesa @ tidak suka)

    ReplyDelete
  2. Miss Nina: Mekasih.. Xpe2 sy tak kecik hati dgn nasihat awak.,.. Sbebanrnya sy pun pikirkan hal yg sama juga... APa yg awak cakap tu mmg 100% betul dan itulah yg paling waras... Cuma hati ni susah nk kikis kalo dh sayang kan...

    Sy akan kuatkan iman ni..
    Chaiyuk!!!!

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers