TEMA

Salam...

Seminggu ni aku mmg mengalami kebosanan tahap melampau...
Ayah aku tak bka kedai dan secara tak langsung aku pun tak keje la jawabnya...
PAda mulanya mmg la hepi dapa tido speuas2nya...
TApi lama2 bosan la pulak,..

Dan tadi aku abeskan sepanjang siang aku dgn FB dan terbual2 ngn Jo..
Jo nk wat blognya kembali berilmiah seperti yg sebelom ni.. (iaitu sebelom dia angau ngn Encik Bermata Hazel).. Dan topik yg menjadi pilihannya ialah tentang Aspeger...

Aku sangat suka, memandangkan aku pun masih tak pasti camne org yg Asperger ni...

Dan time bincang2 tu aku pun mula sedar bahawa blog aku ni pun langsung tidak menyumbangkan apa2 kpd masyarakat...
Maksudnya blog aku ni takde tema..
It;s fluctuated  dan byk berkisar ttg diary idop aku yg sangat tak best ni...

Maybe aku patut buatkan tema utk blog ni jugak kot...

Maybe tema ttg laut memandangkan aku ni Marine Biologist...
Atau tema ttg Craft memandangkan aku ni crafter...
Atau tema ttg isu2 terkini memandangkan aku ni mmg kuat mengkritik... Seme benda pun tak kena...

Malangnya aku bukan jenis yg konsisten..
Mood aku sgt fluctuated sebab aku mudah bosan dgn satu2 perkara...
PAstu aku akan berpindah kpd perkara yg lain pulak...

Mmg tu adalah masalah utama aku...
Cepat bosan, walaupun aku bukan Asperger...

Skrg aku masih berpikir2 nak wat tema ttg aper...

Maybe aku patut wat tema berkaitan ngn Science; because it's my nature...
Dan dalam masa yg sama bole refresh balik seme bende yg aku belajar kat U dulu...

Dan bila bosan, bole la aku buat craft yg berkaitan gn science plk, macam buat ikan dari felt ke...

Dan bila bosan lagi, aku buat pulak novel bersiri yg dh lama sgt aku wat draft tapi tak tulis2 sebab aku bosan menulis dgn menggunakan ayat yg betul...

Dan aku pun takot gak nk wat seme ni sebab aku takot kene pliagiat...
Seperti org plagiat beberapa design craft aku; dan org copy paste dan sebarkan beberapa entry aku tanpa berikan kredit kpd blog aku... YG semua n berlaku dlm blog aku yg satu lagi...
Aku dh lama nak wat tutorial, tapi aku dapat tau ada salah sorang crafter, tutorialnya kene copy dan org jual kembali ngn harga yg murah.. (CETAK ROMPAK)...

Kat Malaysia mmg macam ni..
Takde org nk hargai penat lelah kita...
Mereka cuma nak yg murah dan free tanpa fikir kita dah abeskan masa dan tenanga utk hasilkan seme ni...

Ok la..
Aku nk pi makan ikan bakar ngn family aku ni...

Bye...

Wassalam...

2 comments:

  1. Memandangkan aku pun selalu bertukar topik entri mengikut mood dan tahap kebosanan dlm suatu masa, apa kata kita buat tema random - semua dlm satu, mcm2 ada... pastu labelkan supaya senang org cari ikut topik.

    Yg classified information jgn masukkan... nanti org lain amik kesempatan. Tu save utk buat buku.

    ReplyDelete
  2. classified information tu camne jo...

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers