Tido la Langit....

Salam....

Bila aku kembali menjadi Langit Pertama, tiba2 aku rasa puas kerana kembali menjadi diri sendiri yg berani, out-spoken dan transparent...

Tapi dalam masa yg sama gak, aku tak sukakan situasi ni...
Sebab aku tak dpaat deal ngn baek ngn customer...

Untuk pengetahuan korang, berurusan dgn perempuan mmg sgt menyusahkan...
Nak2 yg suka bargain (walhal beli 5 paket je); suka tukar2 order, suka merengek2... Suka komplen, suka survey harga, suka tanya banyak2 pastu tak beli pun...
Aku tak paham nape dorang suka buang masa aku....

Time aku jadi Asma, aku dpt handle orang camni ngn baek...
Aku layankan jer...
Pastu kalo yg byk2 komen tu aku minta maaf je la (walaupun bukan salah aku)..
Yg bargain tu alku leh cakap elok2 yg minimum quantity mesti la byk kalo nk bargain/..

Sampai ramai customer puji Asma sebab beliau seorang yg sangat mesra dan baik ati...

TAPI!!!!!!!!

Asma dah tido...
Yg menaip skrg ialah Langit Pertama....
Dan Langit Pertama ialah makhluk yg suka sangat menyampah kat sape2 yg lalu di hadapannya...

Kalo orang tanya byk2, aku terus ignore email dia...
Yg bargain tu aku terus kata, "tak bole"
Yg nk free-gift tu aku terus kata "tak bole"
Yg compare2 harga tu aku terus menyusahkan dia dgn soalan demi soalan yg tak berpenghujung...
AKu tulis byk sgtr entry yg warning, komplen, luahkan perasaan tak puas ti kat customer yg sangat2 menyusahkan ni; tapi naseb baek aku tekan save in draft.. Jadi belom publish lagi...
AKu review balik entry tu dan cuba alter supaya jadi sopan; tapi Langit Pertama takmo alter entry2 tu..
Perasaan marahnya kian membuak...

Sangat menyakitkan konflik antara Asma dan Langit Pertama ni...
AKu rasa nak nanges...

Aku elakkan diri post sumthingkat wall dan entry blog sbb takmo merosakkan perniagaan yg aku bina ni...

Apakah punca Langit Pertama terbangun...???

Tak pasti la...
Tapi yg pasti ia berlaku sejak bulan 4..
Bermula dgn dapat customer yg bukan2...
Pastu dapat customer yg menyusahkan idop aku tapi suka merengek2 mcm mak nenek...
Pastu kedai nasi lemak aku ni yg jadi mangsa hasad makcik gila kedai sebelag tu.,..
Pastu kekecewaan dan kerugian event kat Klang....
Kelesuan akibat kedai kecik yg aku buka ngn member aku...
Kerugian yg besar sebenarnya kat situ...
Duit dah kontang dan bulan ni x dapat byr loan kete...
Sales yg slow akibat aku dah jarang online utk promot bisnes...

Wow!!!

Bertimpa2...
Kelesuan Asma buat Langit Pertama terjaga...
Dan Langit terlalu byk membazirkan tenaga badan ni kerana beliau sentiasa dalam keadaan marah...

Ya Allah....
Kau buka kan la jalan penyelesaian bg masalah yg bertimpa2 ni...
Ini semua aku anggap sbg dugaan yg Kau berikan demi tidak membiarkan aku alpa dgn kesenangan yg Kau limpahi,...
Sesungguhnya hanya Engkau la yg Maha Mengetahu segala sesuatu...
Amin....

Wassalam...

P/S: Setiap masa baca ayat Kursi dan pasang Yasin demi menidurkan Langit... dan in seme sgt meletihkan... :(



No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers