The Nameless Monster

Salam...

























Ni adalah petikan dari manga kegemaran aku, "Monster" yg ditulis dan dilukis oleh Naoki Urasawa, salah seorang mangaka terhebat di Jepun... Citer ni agak pelik dan sesuai utk manusia yg berfikiran kritis sepertiku saja...
Huhu...

Monster ni kisah tentang doktor pakar bedah, Dr Tenma yg pernah selamatkan
sorang budak lelaki yg kena tembak kat kepala masa kecik dulu. Bertahun2 kemudian, satu pembunuhan telah berlaku di hospital dan satu2nya suspek ialah Dr Tenma sbb die sorg je ader kt situ pd mlm tersebut. Mati2 Dr Tenma tak ngaku dan berkelakuan pelik lalu jadilah pelarian. Dia kata dia tahu siapa pembunuh tu dan nk pi cari.

Dlm perjalanan mencari tu la (yg lama giler, jenuh membacanya) satu demi satu karakter muncul, dan misteri demi misteri mulai timbul dan kesemua misteri ni berpunca dari penulis buku citer kanak-kanak "The Nameless Monster".

Siapakah penulis buku itu? Apakah kaitannya dengan pembunuhan di hospital tersebut? Dapatkah Dr Tenma mencari pembunuh sebenar dan membersihkan semula nama baiknya? (Cewah, lebih2 lak aku ni...)

Ha..... sape2 yg berfikiran kritis sepertiku bleh la membacanya di dalam komik KREKO, atau cari je komik online. Kt sini aku leh suggest onemanga.com jer (sbb site ni je yg aku biase lepak)...













Ni aku selitkan jgk lukisan cantik Urasawa Sensei. Fuh, mmg cantik giler la. Igt senang nk lukis camni? Tgh2 duk baca tu seolah2 gambonyer gerak2 dan ekspresi muka pun memang tepat!

Setakat ni aku tak jumpa lagi mangaka
lain yg dapat lukis sedetail dier. Maybe dr segi angle dan expression, aku leh bg kredit yg lebih kurang sama pd Takeshi Obata. Tp dari segi variation of character
(face, expression,personality) Urasawa
Sensei mmg master....

Pulak tu genre dorg pn berbeza. Obata sensei lukis Shonen sedangkan Urasawa Sensei lukis seinen manga...

Apapun skrg aku tgh layan citer Gantz...

P/S: Aku dh usaha cari lakaran Urasawa sensei tp semuanya copyright protected. So, aku amik ape yg ader je la ek.

Salam...

1 comment:

  1. Ops, lupa...
    Page tu aku susun dr kiri ke kanan, tp tiap2 page korg kene baca dr kanan ke kiri (ikot gaya Jepun).
    Gomen neh...

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers