Tua...?

Salam...
Huhu... sedih sket post kali ni (buat aku)...

Kes 1 :Waktu anta Anis pi skolah td, Pak Guard tegur, "Ooo... Inilah mak nyer yer...?"
Huhuhu... Kenapa? Kenapa dia berkata demikian? Adakah kerana muka adikku 90% sama ngn aku, ataupun aku nampak macam mak orang? Tidak!!!

Kes 2 : Dua ari lepas masa sain agreement umah sewa, anak penyewa tu yg berusia 3 thn tanya aku, "Nama awak siapa?" Belum sempat aku jawab, ayahnya dh jawab. "Panggil makcik.. Mak LOng..." Aku terkedu tp senyum je la... Kenapa? Kenapa kene panggil aku makcik? Aku nampak tua ke...? (ulangan..)

Kes 3 : 2 bulan lepas aku pi makan nasi lemak ngn Anis, dan waitress tu tanya, "Anak ke ni?" seperti biasa aku pun terkedu la (nk wat pe lg kan... Xkn baling meja lak..)
Kenapa? Kenapa org kene pikir Anis tu anak aku...? Dia adik aku ler...

Hohoho... Aku tak marah. Bukan dorang sengaja nak hina aku ke ape ke.. Dah kalo nampak tua, nampak tua la... Cuma aku x hepi. Bila tgk dlm cermin aku xnmpak apa2 yg tua...
Bila tanya ibu, ibu ckap cara aku berpakaian mcm org tua... Ibu ckp aku dh x pedulikan personaliti diri lagi, dh x pakai bju lawa2. Dh jadi cam pmpn dh kawin yg abaikan penampilan diri...

Kata2 ibu membuatkan aku berfikir sejenak...

Sejak aku abes course TG, I'm a perfect girl. Personality, verbal, body... everything...
Then aku dpt tawaran berkaitan ngn aquaculture (yg aku xleh nafikan it is 1 of my passion...)
Tp En.Zul slalu ejek aku pkai cantik2 pi keje... So aku tranforms jd Marine Biologist blk...

Lps benti, aku keje ngn membernye dan smpai ke tahap nk kawin ngn die, tp tetibe sesuatu berlaku menyebabkan aku xnk die lg...

Lps tu aku rasa cam nk gila...
Idupku abes 3 thn tanpa ada apa2 perkembangan...
aku alami kemurungan dan menangis tiap mlm...
rasa nk bunuh diri jer... ye la wat pe idup lg kalo dh xde makna idup...
Impian yg aku pupuk dr keci semuanya hancur berkecai...
Dah xleh cantum lg...

Aku mkn, tdo, mkn. tdo smpai naik gemuk...
Aku benci pd diri sendiri...
Dh bertahun2 aku daki gunung ni, sampai puncak rupa2nya xde apa2...
Hanya tanah gersang yg kering kontang...
Monyet2 di situ mentertwakan ku...
"Apa la, bodohnya... Hahaha..." kata mereka...

Aku malu sgt...
Aku kecewa sgt...
Aku cuba bangkit... tp susahnya nk tpu diri sndri...
Aku cari sokongn tp xde sapa nk sokong...
Byk lg keje lain dr jd pom pom girl utk aku..

Huhu...
Secara x langsung aku dh x pedulikan diri sndri lg...
Ku biarkan diri dlm selekeh..
Aku xde ati nk pi shoping dh...
Aju cuma nk makan tdo smpai aku mati...
Baru abes beban bapak aku...
Hahahaha....

Tapi, kalo aku x guna knp aku masih idup?
Bodoh!!!
Wlaupn skrg dh sedar, tp aku masih x minat nk ubah penampilan diri spy anggun cam dulu...
Huhu...
Tua pn tua la...
Xda org nk xper la...

Idup sorang lg baik..
Hohoho...

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers