Sepupu baru yg Suci...

Salam,
Smalam aku pi umah nenek kt Kemaman, sbb makcik aku bru je lahirkn anak sulungnya.
Anak pmpn yg merangkap sepupuku yg ke-26
sebelah mak aku (kalo x silap la...)
Ha.. tu baru je sebelah mak aku tu, blum sebelah ay
ah lg...

Kat bawah ni rupa sepupuku yg sungguh suci, sesuci embun pagi....



Huhuhu
Mak aku ada 10 beradik (semua dh kwin termasuk makcik ku yg sebaya ku n yg 2 thn lg muda dr ku), ayah ku pula 12 beradik (semua pn dh kwin gak)...
Aku ada 6 beradik jer...
Yg tak bestnye, aku ni cucu sulung sebelah mak n sebelah ayah jugak...

Apa yg tak best?
Yg tak bestnye sejak kecik aku xde geng nk ajak main.
So zaman kanak2ku dipenuhi dgn buku skolah x abes2...
Lps kuar U xde sape pn nk tnjukkan jalan apa yg patut aku buat...
Ku redahi idup ni sndrian n stiap longkang aku terjerumus, setiap dinding aku langgar, setiap taik aku pijak, setiap onak dan duri pn aku tercucuk sana sini...
Lps kuar dr semua tu, semua org komplen, Ha... tu la, sape suruh masuk sana...?

Ha....?
Mmg xde sape pn sruh masuk, dan takde sape pn suruh tak masuk...
Dh nk buat ape? Nk duk tercongok org kate pemalas...
Nk meredah onak duri org kate bodoh...
Dh tu nk buat ape?
Semua bende x kena...

Ha.... teringat plk satu citer Arab..
Satu hari sorg ayah n anak nk pi pasar, n dorg bwk sekor keldai..
Ayah pn naik keldai tu n anak jalan kaki...
Tetibe org yg lalu pn kate, "Tgk tu, ayah naik keldai, anak pula jalan kaki. Tak guna punya ayah."
Si ayah tu pn turun dr keldai n bg anak dia naik..
Lalu plk org lain ckp, "Kurg ajar btul anak tu. Die sedap2 duk atas keldai, ayah die plk jalan kaki..."
PAstu ayahnya pn naik keldai tu skali ngn anaknya...
Org lain yg nmpak pn kate, "Aduih, kesian keldai tu. Anak beranak naik sekali?"
So dorg berdua pn turun dr keldai tu n org lain plk ckp, "Aik? Keldai ada, tp xde sape nk tunggang? Dua2 jalan kaki?"

Kalo korang yg duk tempat si ayah tu, korang nk wat pe?
Wat ape2 pn org kate gak...

So wat tak tau je la kot...
Bukan keldai dorg, yg dorg sebok pe hal...

Huhu...
Kenapa aku merepek?
Sebenarnya, aku nk tnjuk gambo sepupuku je...

Salam....

1 comment:

  1. pinjam baby sekejap......so ko kena lah berusaha turapkan laluan ko yang dilalui sekarang dan seterusnya dgn tar yg mahal....mana nak dapat tar yang mahal??so kena beli ngan harga yang mahal...harga itu usaha.

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers