Kenapa Awak MAcam Ni...

Salam...

Aku suka sangat orang berterus-terang dengan aku...
Tapi perlu ke berterus terang dengan muka penuh menyampah macam muka Fauziah Nawi dalam iklan Ribena tengah tengok kuih muih kat umah Maria dan berkata, "Biasa je kuih dia". Ha... Tgk tak mimik muka dia time tu...

Kenapa bila nak berterus terang kena buat muka camtu...
Dan kenapa bila menyindir punkena buat muka camtu...

Takleh ke wat muka biasa2 je time berterus terang...
Buat dengan cara yang berhemah...
Tak boleh ke hah...

Bila aku pelik tgk muka camtu, aku pun tanya,"Apa maksud awak ni..."
Dia pun jawab, "Tak ada apa2."
Aku ada gak tanya,"Awak menyindir saya ke..."
Dia jawab,"Eh, tak de la..."

Kenapa yak nak ngaku...
Pening la...
Kalo nak cakap apa2, cakap je la...
Nape nak berselindung, menyindir2, pastu tak nak ngaku...
Cakap dalam hati ingat orang dengar ke...
Bila kita tak paham,dia pun cakap kat orang laen, "Tgk la tu. takkan tak paham2 orang nyindir dia."
Dah, aku tak paham nak buat camne...
Kalo aku berprasangka buruk, jadi jahat pulak aku ni...
Kalo nak aku berteka teki pun, wat penat otak aku jer...
Jawapannya tak pernah ada...

Apapun, Allah Maha Mengetahui...
LAst2 Dia reveal jugak...
Lepas reveal pun, masih lagi tak nak ngaku...
Bodohnya awak...

Kesian awak...
Saya sangat bersimpati...
Nanti awak tua, saya hantar awak umah orang tua...
Biar berkawan kat situ...
Tengokmuka saya hari2pun bukan awak akan gembira kan...
Saya sangat memahami awak....

2 comments:

  1. Aku ada Sindrom Asperger... jadi memang takde cara nak buat mimik muka mcm manusia biasa bila nak kutuk org terus-terang kat depan dia... hmm.

    ReplyDelete
  2. Besnya jadi Asperger...
    Nk gak la...
    Huhu...

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers