Bosan...

Salam....

Bosan betul...

Lappy Uda rosak sedangkan byk lagi assignment yg Uda kene siapkan n hantar sebelom abes sem ni...
Bukan tu yg membosankan...
Yg membosankan ialah ayah, ibu dan Ucu pi Kelantan jenguk keadaan Uda yg kritikal tu...
Dan dorang tak ajak pun aku sekali....
Alasannya, ada orang nk check in homestay so kene tunggu la. Check-out plk esok...

Yg tinggal cuma aku, Adik, Anjang n Achik...
Adik pi keja, Anjang pi keja, Achik ke hulu ke hilir dlm umah, aku plk duk menjahit tak sudah2....
Sian Achik boring...
Tu la sape suruh tak ikot, dah padan muka...

Semalam pi tgk ekspo Barangan Buatan MAlaysia...
Tetiba berminat nk buka franchise la plk...'
Ada 2 yg aku minat...
Pertama buka tuisyen - sbb aku mmg minat belajar. Nerd la katakan...
Kedua buka kedai printing n sulaman fabrik - ni pn mmg salah satu impian. Cuma tak reti bab mendesign ni...

Berkira2 nk register dh...
Tp kena la tanya ayah dulu kan... 
Tp ayah tu susah la, suka sgt membangkang sana sini...
Menyampah aku...
Kalo nk bg cadangan bernas takpe jugak...
Ni komplen je tau...
Moral support taknak bg...

Kesimpulannya, kene tunggu ayah balik baru leh decide...

Wassalam...

3 comments:

  1. aku sokong idea bukak tiusyen dgn printing tu... bagus ape, cuba pujuk ayah tu ttg kebaikan buat francais dlm bidang akademik dgn textile... utk design sulaman tu boleh upah org2 yg ada background dlm senireka cthnya bebudak grad senireka halus uitm yg tgh cari kerja dgn pengalaman...

    ReplyDelete
  2. hype~ xbaik ckp kat ayah gitu.. cyida pun kekadang rasa ayah cyida asyik bangkang je,slalu xpuas hati.

    tapi, sebenarnye.. ayah kte kan dah mkn garam dulu,kdg2 ayah juga merasakan anaknye masih kecil utk berdiri atas kaki sendiri.

    T bincang elok2 ngah ayah taw :)

    ReplyDelete
  3. Jo: Huh. Bab pujuk2 ayah x reti. Degil ayah aku tu. Kedai mkn je dia nak.
    A'ah aku pn terpikir nk upah budak2 ni wat pat-time secara online. Kalo ada potensi leh terus serap jd pekerja tetap. Tak pun sedia ruang utk dorang wat tempat praktikal.

    Harap ini bukan sekadar angan2...

    Cik Cyida: A'ah kan. Ayah tu sebenarnya baek n amik berat. CUma dia tak reti n tnjuk kasih sayang. Kdg2 dia cuma tegur, tp tegur tu mcm mrh. Aku pula kalo ayah tinggi suara sket mula la cepat je nk nagis. Masalah komnikasi antara ayah n anak la ni. Huhuhu....

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers