Serba Salah...

Salam..


Aku serba salah la...


Homestay aku ni 15 perjalanan dari bandar, dan 30 minit dari Gambang...
Kalo kira KM mmg cam jauh je..
Tp bila kira jalannya highway dan straight je, dun belok2... xde la jauh mana.
Maybe kiri kanan tu takde umah, tu yg boring rasa cam jauh...


Ramai org yg duk bandar nk sewa umah ni. Dorang kata "nampak jauh, tp kejap je sampai, takde trafik jam."
Ada yg cakap, "Tak jauh la... DEkat jer."


Sebelom book, aku bgtau dah dia, homestay aku ngn tempat dia nk pi tu 30 minit perjalanan.
Dia kata, "Ok la."
So aku pun memang la ok sgt kan...


Tetiba bila sampai, komplen jauh sgt, byk pusing2, pastu wat muka cam tak suka...
Aku serba salah gak...
Padahal dah mention yg amik masa setengah jam...
Tetiba aku jadi orang jahat plk dlm situasi ni...


KAlo boleh aku takmo amik duit kalo guest tu tak suka...
Sbb aku tak suka org maki belakang aku, padahal aku tak wat salah pun...
Bg aku, lebih baik tak amik guest dpd amik guest tp dorang tak puas hati..
Mcm aku ni penjenayah plk...


Mmg dari dulu lgi prob nk citer kat dorang sejauh mana tempat ni dgn area dorang...
Biasanay dr Gambang, dorang kene U-turn kat Batu 6 n masuk jalan Pekan. 7 km kemudian belok ke simpang Sg SOi. 3 km kemudian sampai la....


Kalo dari bandar, tak perlu lalu kot situ.
Boleh naik jambatan ke Tanjung Lumpur dan terus je...
15km kemudian sampai ke Petronas Sg SOi, dan dalam 1km lg sampai la kat umah ni...


Masalahnya ada yg tak tau BAtu 6 kat mana..
Batu 6 tu kat Pasaraya Terus Maju..
Masalah pulak, ada 2 Terus Maju kat jalan tu..
Terus Maju Taman Tas dan Terus Maju Batu 6.
Pastu mereka tak sure Terus Maju tu yg mana satu...
MAsalah lagi bila dorang smpai ke Pasaraya Tunas Manja, tapi dorang ingat tu Terus Maju sbb nama pun lebih kurang sama kan... 


Kemudian lepas U turn tu, kejap je terus msuk simpang, tp ada yg terlepas sbb tak sangka simpang tu terlalu dekat dgn U turn, so dorg kene U-Turn lagi 2x...


Masalah lagi bila guest datang dari Gambang tapi terus ke bandar (dh lepas Batu 6)
Kemudian dorang cari simpang ke Pekan...
Pastu tak jumpa, mesti tensen kan...
Kalo samapi bandar kene la pi Tanjung Lumpur..


Kesian kat guest yg tak jumpa jalan ni...
Dah la jauh drive pastu tak jumpa2 plk...
Aku pun pening nk wat camna supaya dpt mudahkan urusan dorang...
Aku lukis peta pn, dorang tak tgk...
Kalo korang tgk peta tu, confirm jumpa...
Peta tu mmg buruk, tapi simple je terus boleh faham kalo bwk mai sini...


Mungkin aku kene letak banner di setiap KM tulis 
"3KM LAGI KE HOMESTAY SUNGAI SOI"
"SILA BELOK SINI UNTUK KE HOMESTAY SUNGAI SOI"

"SILA U-TURN UNTUK KE HOMESTAY SUNGAI SOI"
"JANGAN BIMBANG. ANDA DAH BETUL. LAGI 5 MINIt SAMPAI LA KE HOMESTAY SUNGAI SOI"
"ANDA DAH SALAH JALAN, SILA PATAH BALIK DAN BELOK KE SEBELAH YANG SATU LAGI."


Kalo gini baru la guest senyum sokmo...
Huhuhu...


Wassalam...

3 comments:

  1. hehe...mmg senyum le klu ko bt sign cenggitu...ke ko kena buat peta cam org kawin tu bg kat yg nak sewa...

    ReplyDelete
  2. Peta cam org kawen.. AKu ni bukan reti sgt...
    T_T

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers