Result Achik dan Aku dah Gila...

Salam..

Result UPSR dah kuar n Achik dpt result yg sesuai ngn kemampuan dia...
Achik ni mmg malas belajar...
Kuat main, tp result kira ok la utk kemampuan dia...

Bagus2....

Dan kebetulan arini pun besday Achik...
So la ni mereka dah kuar pi buat IC pastu mlm ni nk pi KFC...
Yeah! Ayah belanja...
Suka! Suka!

DAn arini aku tak pi Mydin utk jd cashier...
Ayah cakap Mydin tu keje penat sbb 13 jam everyday...
Ayah mmg tak suka pekerja keja lama2...
Tau tak, dari dulu lg pekeja ayag suma keja 5 jam je sehari dgn gaji RM15-RM30 sehari...
Tp bila anak keja ngn dia, habuk pun tarak...
Huhuhu...
TAk suka!

Dan aku bukan jenis wanita yg lemah gemalai macam Alissa atau Nabila (sinetron panjang gila ptg2 tu)
Aku ni pesen Incredible Hulk...
Kalo aku penat  or org wat hal or wat aku tensen, mesti tetiba jadi ijau..
NAnti gempar Mydin tu dgn kehadiran aku...

Banyak la...
Aku takde la seteruk tu...
Kadang2 rasa pelik gak...
Nape ibu bapa kita igt yg kita ni masih anak dia yg berusia 12 tahun dulu...

Bila aku nk pi kje je, mesti ayah panggil dan senaraikan keburukan kerja tu...
Bila aku tak keja, ibu senaraikan kebaikan bekerja...
Bila dah dapat kerja, ayah senaraikan semula keburukan kerja tu...
Bila tak kerja, ibu senaraikan semula kebrukan tidak bekerja...

Bila ibu dan ayah tak sependapat...
Anak pun jadi gila...
Bila anak jadi gila...
Ibu bapa pelik, camne anak dia bleh jadi gila....

Hm...
Ape2 pun, sampai sudah pun aku dilema...
Nk ikot hati sendiri utk terus uruskan Homestay, Kuih Loyang dan Online Shop aku...
Atau ikot kehendak ibu yg nak aku kerja dan ada kerjaya cam anak orang lain...
Atau ikot ayah yg nak aku tunggu dia bina kedai kat depan umah ni dan buka kedai ape2 la yg dia suka...

Bila aku tanya pendapat, semua kata:
"Ikot Kaklong la...."
"Tak tau"
"Buat la apa yang Kaklong pikir baek"

Bila aku buat keputusan, tetiba salah seorang panggil aku dan bg senarai yg aku mentionkan tadi...

Semoga anak aku tak jadi cam aku...
Kalo tak, mmg boleh gila...

Huhuhuhu....
Ibu suka aku jadi cashier, supaya lama2 aku naik pangkat n jadi pengurus Mydin...
Ayah plak suka aku keje KFC ke, McD ke, Pizza ke, spy tau selok belok uruskan restoran...
Ayah kalo bab berniaga makanan mmg dia suka sgt...
Yg lain2 mmg tak suka langsung...

Kedai depan umah tu, ayah kata nk buat kedai serbaneka...
Percaya la, mesti tetiba jadi kedai makan...
Huhuhu...

Aku pulak suka apa.....
Aku suka kawen, dapat anak dan duk umah jaga anak n suami smpai ke akhir hayat...
Aku tak suka bekerja.....
AKu suka uruskan harta orang yg jaga aku, supaya aku tak perlu gosok baju kurung dan punch card setiap pagi dan hanta borang tiap kali nk bercuti.....
Wassalam....

2 comments:

  1. mmmm....aku yg baca ni pun pening gak...sabau jela eh langit...siyes... tak tau nak ckp ape...

    ReplyDelete
  2. Huhu... Xpe2...
    Ko dtg jenguk pun, aku dh ckup hepi dah Rio....

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers