Jom Bantai Gelak...

Salam...

Sebab bosan sgt arini, aku pun godek2 cari keje part-time...
Jumpa satu keja kat olx.com nk cari Guru Tuisyen Bahasa Melayu...
Tanpa berlengah lagi aku terus call n tanya ada kekosongan lagi tak utk jawatan Guru Bahasa Melayu...

Then dia tanya penah tak mengajar..
Aku jawab "penah"...
Then dia tanya lagi, "dulu you amik course ape"
Aku jawab, " MArine Biology"
PAstu dia terkejut dan gelak menganjing...
Tak tau la ape bende yg kelakarnya...

Pastu dia cakap, "Kami tusyen bahasa Melayu je"...
Minah ni bodoh ke ape...
Mmg la aku tanya jawatan Guru Bahasa MElayu...
Bila masa plk aku tanya jawatan Guru Biologi...
Sabar je la...

Then dia sruh bg resume kat email...
Aku tanya emailnya apa...
Dia tak tau. Nanti lps mkn dia akan hantar mesej...

Terpinga2 gak aku...
TAkkan email company sendiri pun tak tau...
Kalo dia bukan org yg bertanggungjawab utk recruitment, nape letak number dia...

Ntah la...
Malas dh nk apply...

Patot la member2 aku suma keja yg tak berkaitan dgn Marine Biology...
Semua org gelakkan kita rupanya...

Sabar je la...

Wassalam....

P/S: Awat gatai sgt nk cari keje part-time. Byk lg order belom siap... Huhuhu...

5 comments:

  1. gelakkan minah tu balik... ingat org buat marine biologi tak reti ajar BM ke...

    ReplyDelete
  2. Ntah la minah tu...
    X paham aku..
    Cikgu BM kat skolah pn mengajar ntah hape2 jgk...

    ReplyDelete
  3. perghhh...hebat kos ko amik tu langit...kagum aku...

    sekolah manalah tu ek...ekeke

    ReplyDelete
  4. kawan ak pun marine juge..
    skrang dia kije opis..

    ssh r kije skrang...

    ReplyDelete
  5. Rio: Kos je hebat. Keje takde. Nk keje kene pandai kipas n ada cable. AKu mmg x reti...

    Nina: Keje skrg x susah kalo x memilih n x kesah psl gaji. Kene compete ngn foreigner yg murah2 kan... Huhu..

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers