Fakta dan hakikat

SAlam...

Aku nk share something very interesting yg aku dpt semalam....

Aku pegi check komposisi badan...
Dan resultnyer sgt awkward....

Umo aku 27 tahun; tapi body age aku ialah 43 tahun..
Aku percaya, sbb time aku 24 tahun., body age aku adalah 48 tahun...
Nampaknya badan aku semakin muda...

Berat aku ialah 60.5... Dan mengikot kata mereka berat ideal aku ialah 45kg sebab tulang aku kecik....
Ok...
Faktanya.....

Time 18tahun, berat aku 50kg = kurus sgt, kepala jadi besar mcm TomatoMan
Time 20tahun, berat aku 54kg = sexy... member2 pun jeles sbb aku nmpak sgt montok... Huhu
Skrg. 60.5 = debab... Tak sexy dh... T__T

So... berat ideal aku sepatutnya 45kg ker....
Itu adalah penipuan terbesar di abad ini.....

Kononnya sebab tulang aku kecik... Weh, sape pandai2 cakap gitu ha....
Ibu cakap, dlm 6 org anak, aku la baby yg paling besar dia lahirkan...
Bukan sebab aku gemuk time lahir...
Time lahir, tak gemuk pun, tapi tulang padat dan besar.. "sebab kerangka mu besor" kata ibu dalam slang Terengganunya... Huhuhu...
Aku pun rasakan hal yg sama...

Aku nampak paling kacak bila pakai pakaian seragam; cuma tak cukup tinggi je yg slek sket....

Ok..
Kalori yg aku amik semalam ialah 1206...
Katanya pengambilan kalori aku sgt tinggi...
Ini merangkumi junk food, makanan manis dan makanan berminyak...
Ok, buku mana ko baca wahai makcik....

FYI, aku start gastrik ari Khamis (semalam dh pi inject tapi arini masih tak baek..)
Dan semalam, aku berak puas2 smpai saket bontot (alamak, ni cam kene sensored jer)...
Semalam aku cuma makan semangkuk kecik oats, 2 keping roti kacang, sesenduk nasi dan kuah sayur serta ikan goreng, malam minum ice-belnded sbb perut dh saket sgt....
Tiba2 kalorinya 1206 dan sgt tinggi...
Tak tau nak kata ape..
Cuma boley kata, itu juga penipuan terbesar di abad ini....

Viseral Fat aku 6 = percaya, sbb dulu pun gini dan abdomen aku mmg besar sket...
Body fat pun percaya juga...

Dan bila aku tanya lebey, malang sungguh dorg tak leh jawab..
Ada pulak hentam keromo je jawabnyer... macam la aku tak skolah....
Ye la, kalo aku ni blaja smpai SPM mungkin aku percaya...
Tapi aku budak Sains Hayat dan Degree in Marine Biology...
Buku Biology selalu kene kepit bawah ketiak, boley lak makcik tu sembang2 ngn aku...

Malas nk lawan2, layan je la... konon2 baru tau...

Tak kesah la ko jual produk, tapi educated peson mesti takkan beli produk ko tu...

Wassalam.....

4 comments:

  1. hahaha... aku pun terkena jugak masa dulu... berat badan aku skg 65 kg, itu pun diorg suruh turun ke 50 kg... mak aku marah kata tulang aku yg berat, mana leh kurus lagi... kang mau jadi mcm jerangkung kalo kurus lagi hehehe....

    ReplyDelete
  2. Hahaha.....
    Kannn.....

    Apa yg ada pada kurus...
    Semua pun nak kurus....
    :(

    ReplyDelete
  3. errk..kurus tak penting, yang penting sihat.

    saya taknak kurus

    ReplyDelete
  4. miss nina: sama la... maybe sy patot turun 2 3 kilo lg.. HUhu...

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers