Takmo.....

Salam....

Tadi citer pasal his wife, skrg citer pasal her hubby plk...

Laki tu cakap:

SAYA TAKMO PENDENDAM YG TAKMO DENGAR CAKAP BUAT KECOH KAT FB DAN RAMAI KAWAN  LELAKI

Statement di atas merujuk kepada aku....

Mmg aku wat hal aritu bila aku realize yg dah wat salah dgn wat skandal ngn suami org...
So aku off phone dan maen2 dlm wall FB aku.. Dia kol2 x dapat dan itu membuatkan dia bengang giler....


1. PENDENDAM:

Dia cakap aku pendendam sbb kejadian semalam:
Dia: DA puas da ati awk hancurkan idop sy. Da abes da dendam...
Aku: Tak puas ati lagi... Selagi awak tak derita macam saya selagi tu saya akan pastikan idop awk tak tenteram. Hahahahahha....

Seriously speaking, aku mencintai dia dgn sepenuh hati dan seluruh jiwa raga aku.... Tapi aku tak tergamak nk amik suami org dan merosakkan hubungan depa (nmpaknya da terlmbat). Walaupun dorg akan cerai, tapi aku tetap takmo kawen ngn lelaki tu walaupun sebenarnya aku mmg meronta2 nak sangat.. Ibu cakap dia tak merestui kalo aku kawen ngn suami org tu.... So, aku amik keputusan nk berlagak jahat supaya dia takmo aku lagi,... Nampaknya ia berjaya.. Padan muka aku....


2. TAKMO DENGAR CAKAP:

Dia da suruh aku buat beberapa perkara iaitu:
1. Jgn merepek kat FB
2. Jgn layan sgt komen2 dari kawan lelaki
3. Jgn tak jwb tepon
4. Jgn tak reply mesej
5. Jgn contact dia sbb maybe line tak clear. Dia yg akan contact aku...
6. Alter seluar, sbb aku slalu pakai seluar labuh yg aku lipat ujungnya dan dia tak suka sungguh melihat seluar aku rupa camtu.... Tp aku suka jer...

Tapi semua tu aku tak ikot.. Jadi aku mmg tak dengar cakap....


3. BUAT KECOH KAT FB:

Kalo korg tgk wall FB aku skrg, confirm ko akan remove aku dari News Feed korang. Sebabnya mmg sejak kapel ngn dia aku selalu je post lagu jiwang2, merepek2 ntah hape2, cakap miss u miss u, love u love... Macam hape je perangai.... Sebab time tu aku rindu giler kat dia...

Tapi tak tau plk buat kecoh apernyer yg mengganggu ketenteraman jiwanya....


4. RAMAI KAWAN LELAKI:

Aku berniaga kan.. Dan customer aku most of all dari kalangan remaja...
Lelaki dan perempuan...
Ada waktu aku wat appointment dgn client kat kedai2 minum... Ada gak cust lelaki yg suka wat lawak, so aku ni kan ala2 tomboy jadi aku pun layan je la lawak dorg yg mmg lawak tu...
Dan dia tak suka....

DAn aku penah gak borak2 ngn adik dia (yg setahun muda dari aku), sambil gelak2 sbb sama2 berlawak la kan, dan dia tak suka....

Dan kat wall aku, mmg mmber lelaki yg suka bg komen.. Dan dia tak suka baca komen2 tu...

Secara jujurnya aku suka berkawan dgn lelaki berbanding perempuan..
Sbb perempuan suka cakap tentang:
1. Pakaian baru saya. Pakaiana awk tak lawa dah ketinggalan zaman pattern ni.
2. Mekap saya. kaler gincu yg paling up-to-date
3. Tgk perempuan tu, dia pakai baju yg sama tiap2 minggu, tak malu ke.
4. Eh, ko tau tak gossip terkini.. Meh aku citer.....
5. Pakwe aku ensem... Semalam kan,.. dia kan...
6. Eleh, bukan lawa sgt.... Pakwe nk kat dia sbb ada kete je tu... Kalo tak, jgn harap nk kapel
7. dan seangkatan dgnnya....

Lelaki pula suka cakap ttg:
1. Lwak yg ntah hape2 wat aku guling2...
2. Camne nk tingkatkan sales..
3. Camne nak cari duit lebey...
4. Game terbaru, gadget terbaru, software terbaru...
5. Hal2 yg penting yg berkaitan degn kami sekarang...

So, nampak tak trait tu....
Aku mmg tak suka topik2 wanita....
Topik lelaki aku suka...

Tiap2 kali borak ngn lelaki, dorg akan share something dorg tau....
Dan bila aku tanya, dorg tak lokek nk citer...
Perempuan pulak sebaliknya, dorg suka share sampah; benda penting yg baru dorg nk keep to themselves jer...

Sebab tu aku suka berkawan ngn lelaki,.
Sebab tu juga lelaki ska berkawan ngn aku...
Tapi lelaki mmg tak pilih aku sebagai wanita yg menarik di mata mereka kerana aku rasa la kan, dorg dah anggap aku cam kawan lelaki dorg....

Kesimpulannya, kalo ko tak suka kat aku atas 4 reasons di atas, ikot suka ko la....
Ini adalah aku.. Dan aku ok je camni...
aku happy dan bebas buat apa saja...
Kalo ko rasa perlakuan dan pemikiran aku mencabar kelelakian ko, itu masalah ko...
mmg sifat kewanitaan aku agak kureng, tapi aku tak pernah anggap ni satu kelemahan...
Malah kelemahan ini la yg buat lelaki tak berani nak mengorat aku dan tak berani nk try2 ngn aku...

Namun, ini juga sebabnya aku masih takde pasangan..
And I'm desperately need one...
Waaaaaaa... T____T

Wassalam....


Wassalam....

6 comments:

  1. hohohooo... baru aku tau, rupanya aku nie lelaki, hahahaha....

    ReplyDelete
  2. nice langit...x sangka ada ppuan suka topic2 yg laki cerita...dan yg paling best laki ni gelak tak cover2..haha..sbb ketawa tu kena ada feel..xley tahan2..

    ReplyDelete
  3. Jo: Jd pemikian ko lebey measculin walaupun ko seorang wanita secara jantinanya (wah, ape aku belit ni..)

    Black_Mel: A'ah. AKu mmg suka topik lelaki citer (kecuali bola dan kereta).. Aku pun suka gelak ngn mmber lelaki. Sronok tgk dorg seronok sakan tak tertahan2....

    ReplyDelete
  4. hoho...bila baca ni, knapa rs cam kita berdua ni seakan nak sama jek..terutamanya part berkawan ngan lelaki tu..mmg aku suka lagi kwn ngan lelaki dr pompuan..

    ReplyDelete
  5. aku rasa sebab aku nie Aspie kot... ada satu kajian tu mengatakan golongan Aspie memiliki penggunaan male brain wiring yg lebih tinggi dlm otak... jadi lebih tertarik pd topik2 yg kritikal, konkrit dan lojik.

    ReplyDelete
  6. Rerama: Maybe gak kte jenis yg sama.. Kdg2 hal2 remeh yg pmpn suka bualkan sgt2 tak menarik pehatian kau utk ikot campur...

    Jo: Owh, gitu ke.. Maybe sbb tu rmai follower baru ko igt ko lelaki...

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers