Fitnah....

Salam...

Aritu  his wife chatt ngn aku n tanya apa status ngn suaminya...
Suami da ngaku so nk aku plk yg jwb...
So aku pun ngaku la...

Dlm chatting2 tu dia tanya...
His wife: Dia penah tak pegang awak...
Aku: Tak penah..
His wife: Cakap la betul2. Sy kenal dia tu...
Aku: Tak penah...
His wife: Kalo awk x jawab betul, nnti saya anggap awk penah terlanjur...

Wah!!!!
Ada pulak macam tu....

Aku: Ok.. Penah.. Ktorang penah berpimpinan tangan...

Tapi yg wat aku paling sentap ialah his wife cakap.....

"NASEB BAEK AWAK BAGITAU. SAYA BAWA MARUAH AWAK NI. KALAU AWAK TAK BERITAHU HAL SEBENAR DAN SAYA BAGITAU ORANG YG KORANG DAH TERLANJUR MACAM MANA. SEBAB TU SAYA TANYA...."

Aku cam tepana kejap....
Kenapa terpana.....

1. Dia nak bawak maruah aku ke mana...
2. Dia nak bgtau kat sape yg kami pernah terlanjur, walhal itu tak belaku pun... Kenapa nk bagitau yg kami terlanjur padahal dia tak tau hal tu betul ke tak.. Dan kenapa boley pkir kami terlanjur... Macam terlalu cetek pemikiran itu.....

Time tu baru aku realize something...

Manusia ni, atau orang Melayu, atau wanita Melayu ni suka merepek yg bukan2...
Suka mengumpat dan memfitnah...
Adakah memberitahu orang lain walau siapa pun org itu bahawa aku dan suaminya pernah terlanjur adalah satu fitnah... Perlu ke aku elaborate more....

Beritahu hal yg tak diketahui benar atau tidak, yang tak terbukti kesahihannya, dan perkara itu sesuatu yg mengaibkan; adakah itu fitnah....

Woooo...
His wife tu bertudung, menutup seluruh badan kecuali muka dan tapak tangan....
Ramah mesra ng seme orang dan menurut suaminya tak tinggal solat, tak cakap ngn lelaki dan tak cakap bohong...
Tiba2 bole ugut nk bawa maruah aku dgn bgtau org yg aku ngn laki dia dah terlanjur...
Aku ngn laki dia baru kenai 2 bulan, adakah logik kami terlanjur....

DAn memandangkan dia sangat warak (menurut suaminya... Tapi wanita warak akan lari dari rumah ke, akan cubot suami sampai biru ke, akan membentak2 suami dpn org laen ke, akan pegi ke umah mak setiap hari dan tinggalkan suami sorg2 kat umah tgk tv ke.. Ntah, tak tau,. Aku tak warak. AKu bese2 jer...) adakah dia tau "DOSA ORG YG MEMFITNAH ITU ADALAH LEBEY BERAT DARI DOSA MEMBUNUH".

Jadi kenapa nk fitnah aku berzina ngn suaminya....

Woooooooooooooo...............
Aku tak biasa....

Aku tak biasa berkawan ngn org Melayu...
Most of my friends are Chinese, Indian dan bumiputera Sabah dan Sarawak...
Org Melayu aku kurang minat nk kawan...
Kenapa...

Sebab aku tak suka sikap2 tertentu mereka iaitu:
1. DENGKI TAK ABES2
2. MENGUMPAT TAK ABES2
3. MEMFITNAH TAK ABES2
4. MENYINDIR TAK ABES2...

Memandangkan pemikiran aku sgt linear, jadi aku selalu pening bila dgr dorg cakap..
LAst2 dorg gelakkan aku sbb lambat pick-up...
"Ape la Langit, dia menganjing ke ko tu..." Pastu gelak guling2...
Aku pun tak paham ape bende yg lucu sgt...

Owh...
Sebenarnya ini hanya berlaku di kalangan kawan2 perempuan...
Kawan2 lelaki Melayu cuma buat perkara number 1 dan 4....

Kenapa Chinese dan Indian tak macam ni ek...
Mungkin sbb mereka ada Tamadun, manakala Melayu takde Tamadun...

Wassalam....

P/S: Bila his wife cakap hal merepek tu, aku jawab... "WOOOOO. TAK BAEK TU. DAN TUDUH PUN KENE HADIRKAN 4 SAKSI LELAKI YG MENYAKSIKAN SENDIRI ZAKAR LELAKI MASUK KE FARAJ WANITA. KALO TAK ITU ADALAH FITNAH." Perlu ke aku cakap macam tu kpd sorg yg warak......

2 comments:

  1. kalo ikut undang2 sivil dan syariah, jika seseorg didapati bersalah menabur fitnah terhadap seseorg yg lain dgn mengatakan dia telah melakukan zina, maka hukuman berat akan dipertimbangkan oleh mahkamah terhadap pembuat fitnah tersebut...

    zaman skg nie takleh main cakap sedap mulut je kalo tak berani kena saman...

    ReplyDelete
  2. Oww... Ye ke...
    Ok, pasni kalo ada khabar angin cakap aku berzina aku nk bawak pmpn tu ke mahkamah...
    Bukti dia ugut pun aku ada.. Dah copy dari FB aritu... Tungguuuuu.....

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers