PELAUT vs BUSINESSGIRL

Salam...

Adik aku baru benti keje, so aku tolong tengokkan utk di akeje kosong kat mudah.my..
Adik mmg malas nk nengok tenet....

Tetiba mata aku terpaku kat jawatan "PELAUT DIPERLUKAN"
Woooooo.....
Dah la kat Kuantan pulak tu....

Tetiba je badan aku menggigil..\Gan weh nk ke laut.,.
Berenang, menyelam, minum air laut smbil berenang tu...
Tarik ekor dolphine time berenang...
Wooooo...
Sangat gian weh....

Tetiba aku teringin nk join...
Tapi berbaloi ker..
Dulu aku ke hulu ke hilir cari keje berkaitan ngn laut..
Balik2 dapat admin.. admin.. admin...
Woooooo....
Aku sgt benci keje admin, pkai baju kurung dan duk dlm air-cond...
Pastu punch card everyday...
Boring....

Skrg ni cam ada peluang la pulak dicampakkan semula ke laut.
Tapi dah start bisnes sendiri..

Camne niey....

Aku mmg pesen tak leh tetap ngn satu keje..
Aku cepat bosan..
Ntah2 kawen pun camtu...
Takleh tetap ngn sorg suami...
Lama2 bosan, nk cari suami lain pulak,,,,..... (tanda soal)

Mungkinkah....

Wassalam....

3 comments:

  1. masalah dgn negara kita nie kalo pompuan diorg asyik bagi kerja kat dlm bilik air-con je... tu yg aku berenti tentera tu...

    ReplyDelete
  2. KAn...
    Aku pun dh byk kali minta keje field, takmo bg..
    Katanya bahaya la, susah la, angkat brg berat la, kotor la...

    Berfikiran kolot....

    ReplyDelete
  3. sama la cam aku pun..dulu apply TNB tak penhnya nak dapat. skang ni dah keje under construction bisnes pun mcm tu la jugak...dok lam oficce je..naik muak dah aku.

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers