Maafkan saya...

SAlam....

Aku dipukul dan dipalu di neraka...
1000 tahun kemudian, aku dilepaskan...
Di dahiku terukir "NERAKA"

Dalam gigil akibat kesaketan dibakar dan digigit binatang berbisa aku berjalan memasuki pintu yg indah itu...

"Langit Pertama," ujar seorang lelaki kacak berpakaian serba putih, sambil meneliti buku notanya... Wajahnya sungguh jernih dan tenang. Tak seperti wajah aku yg kelam akibat dimamah api...
"Ya,"jawabku lemah, tetapi lega....
Lelaki itu mengajak aku mengikotnya...
Kami berjalan menyelusuri jalan2 yg sungguh bersih..
Dikelilingi taman yg indah...
Terdapat sebatang sungai yg airnya putih seperti susu, dan pokok2 yg berbuah rimbun...

Lelaki itu berhenti dan berpaling kepadaku...
"Langit Pertama, itulah rumah anda," sambil ibu jari kanannya menunjuk ke arah sebuah rumah kecil...
Yay!

RUmah tu sgt comel tau...
Dindingnya diperbuat dari kek dan coklat serta jem strawberry...
Atapnya biskut coklat dgn coklat chips yg byk giler...
Kalo lapar, bole mkn je umah tu...
MUahahahaha!
Suka betul la....

"Silakan," ujarnya bila nampak aku sengih2 sebab sronok sgt...
Aku mengucapkan terima kasih, sebelum dia berlalu pegi....

Dgn penuh confident, aku meluru ke rumah itu dan memulaskan tombol...
Aik, berkunci...
Aku berpaling utk memanggil lelaki tadi tu, tapi beliau dah ilang...
Aku cuba pusing2kan beberapa kali....

Tiba2 tombol dipusingkan dari dalam dan pintu terkuak dgn sendiri...
Aku terpaku.. Terperanjat la jugak.. Tak expect ada org dlm umah tu...
Terpacul satu wajah yg sungguh tampan...
Dia memandang tepat ke wajahku...

"Ya.." dia bersuara... Aduhai, sungguh lunak suara itu.... "Cari siapa," tanyanya lagi...
Aku tergagap2.. Cari siapa.... AKu tak cari siapa2 pun...
"Er... rasanya saya silap rumah kot.." jawabku. Tak tau nk jawab aper...
"Cik cari rumah siapa.." tanyanya lagi.. Senyuman yg sungguh indah jelas terukir...
"Rumah saya.."jawabku ringkas. "Malaikat tu tadi cakap, ini rumah saya.." aku bg explaination...

"Oh.." dia memberi reaksi yg sungguh cute dan tergelak kecil... "Jadi awak la orangnya. Dah lama saya tunggu awak. Masuk la..." dia mempersilakan...
Dalam terpinga2 aku masuk...

Wah, comelnyer umah ni..
Kat mana2 pun ada kek dan coklat dan aiskrim...
Suka! SUka!
Tapi ni bukan  umah aku...

Dia mempersilakan aku ke meja makan yg bulat dan hanya terdapat 2 buah kerusi...
Satu kaler ijau, satu lagi kaler ijau jugak.. Huhuhuhuhu...
Dia menyuakan aku sekeping kek coklat yg sungguh lazat rupanya...
Dengan malu2 aku amik dan menyuapkan ke mulut...
Pergh!!! Tak penah rasa sesuatu yg sesedap ini...

"Dah lama saya tunggu awak... Awak la isteri saya," kata2nya membuatkan aku hampir tersedak...
Aku maken terpinga2...

Tangannya menggenggam erat tanganku...
"Maafkan saya, Langit... Saya tak sempat berjumpa dengan awak. Dan mebiarkan awak sendirian di dunia. Tak dapat melindungi awak di waktu susah dan tak dapat bersama awak di waktu awak sedih. Dan tak dapat menenangkan awak di waktu awak gelisah... Maafkan saya" katanya panjang lebar....

Aku tak berselera lagi nk makan...
Tiba2 teringat...
Selama di dunia aku dah declare couple ngn 12 org lelaki...
Aku menderita kernaa mencintai mereka sepenuh hati.. \
Dan lebey derita bila ditinggalkan begit saja...
Aku pujuk hatiku setiap malam seolah2 semua itu hanya satu ilusi dan perasaan ini hanya mainan syaitan...

Aku jalani idop ini sendirian...
Aku penat sebab aku tak la sekuat mana...
Aku sunyi sebab takde siapa yg halal menyentuh aku...
Aku sedih sebab aku tiada matlamat utk bgn pagi keesokan harinya....

Dan begitu la aku lalui hari-hariku...
Sehinggalah aku kembali ke sini...
Aku dihisab dan didapati amalan aku lebey ringan dari dosa2 yg aku buat lalu dicampak ke neraka selama 1000 tahun...

Dan kini aku dibebaskan....
Dan lelaki yg seharusnya memelihara tulang rusuk yg bengkok ini meminta maaf kerana membiarkan aku sendirian di dunia...
Perlukah aku lupakan kesaketan dan penderitaan yg aku alami agar2 dia tidak hadir tepat pada masanya....

"Saya maafkan..." jawabku akhirnya.... "Dah takdir kan"...

Wassalam....

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
LilySlim Weight loss tickers
LilySlim Weight loss tickers